۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 84738271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان: سند تحول بنیادین راهی برای ارتقای معلم و آموزش است

کاشان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: یکی از رکن‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موضوع نیروی انسانی است که‌ اجرایی شدن آن، ارتقای آموزش را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز یکشنبه در آیین جشنواره سپاس معلم در سالن کانون شهید مفتح اردستان افزود: یکی از راه‌های منزلت معلمان، ارتقای جایگاه آنان و موضوع ارتقای رتبه بندی راهی برای افزایش ارتقای معلم و ارتقای کیفیت آموزش است.

وی تصریح کرد: نگرش جامعه، مسوولان و مردم باید بر این باشد که معلم همچون سایر کارمندان اداره‌ها نیست، بلکه مدرس و بیش از دیگران فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان اظهار داشت: سند تحول بنیادین از ۱۰ سال پیش مطرح شد و اواخر دولت قبل قصد اجرای نیم‌بند آن را داشتند و با پیش‌بینی ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای سه سال رتبه‌بندی قصد اجرا داشتند که‌ عاقبت اجرا نشد.

وی ادامه داد: دولت و مجلس جدید تصمیم گرفتند این سند اجرایی شود و اعتبار ۳۸ هزار میلیارد تومانی برای آن اختصاص یافت، اما زمان تخصیص، اعتبار نصف و برای مدت یکسال و نیم شد، از طرفی بنا بر این نیست که رتبه‌بندی اجرا شود و معلم دغدغه این را داشته باشد که بخواهد مدرک تهیه کند، بلکه قرار است تا از شیرینی رتبه‌بندی در راستای ارتقای کیفیت آموزشی استفاده شود.

ابراهیمی به موضوع آموزش در دوران کرونا اشاره و اضافه کرد: باید از معلمان تشکر کرد که در دوران کرونا با رشادت و جهاد علمی، چراغ آموزش را روشن نگه داشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان‌ گفت: دنیا متوجه این امر شده که نقش معلم بی‌بدیل است و هیچ عاملی نمی‌تواند جایگزین او شود، چرا که معلم، مربی و لازمه رابطه بین مربی و متربی مکان واحد است.

وی افزود: تلاش مربی، حرکاتش، سکناتش، لبخندش و گویش او باعث زیاد شدن تربیت می شود و مهارت ها اجتماعی و زندگی را به دانش‌آموز منتقل می‌کند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه جایگزینی برای معلم وجود ندارد، اضافه کرد: شاید بخشی از آموزش به دلیل الکترونیکی بودن در فضای مجازی قابل انتقال باشد اما کیفیت آموزش حضوری را نخواهد داشت.

تغییر منطقه‌بندی در آزمون سراسری، مطالبه دانش‌آموزان اردستان 

فرماندار اردستان نیز گفت: یکی از مطالبه‌های دانش‌آموزان این شهرستان موضوع تغییر منطقه‌بندی در آزمون سراسری است که باوجود پیگیری‌ها هنوز اقدامی نشده است.

حمیدرضا تاملی افزود: در گفت‌وگو که با جامعه فرهنگی، موضوع تغییر منطقه‌بندی دانش‌آموزان مطرح شد که باوجود استعداد بسیار سرشار دانش آموزان در شهرستان‌های محروم محدودیت‌هایی وجود دارد، به طوری که در شهرهای بزرگ داشتن امکانات زیاد در حالی سطح علمی آنان را افزایش می‌دهد که شهرستان های کوچک از آن بی‌بهره هستند و همین موضوع رقابت بین دانش‌آموزان این شهرها را دشوار می‌کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مطالبه‌ها، ساماندهی معلمان ابتدایی است، همچنین توجه به رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار دانش و لزوم‌ تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای دخترانه در اردستان از دیگر مطالبه‌های در حال پیگیری و مقدمات آن در حال انجام است که امیدواریم برای سال تحصیلی آینده محقق شود.

مدیریت آموزش و پرورش اردستان ۴۸۵ نفر کادر آموزشی شاغل، ۷۰ واحد آموزشی و ۴هزار و ۳۹۵ نفر دانش آموز که ۲۳۱۵ نفر ابتدایی‌( ۴۱۸ نفر کلاس اولی) و ۱۱۳۰ نفر متوسطه اول و ۹۵۰ نفر متوسطه دوم ودر مجموع ۵۲ درصد دختر و ۴۸درصد پسر می باشند.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha