۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84738107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعرض به منابع طبیعی خطایی نابخشودنی است

سنندج- ایرنا- سرپرست فرمانداری بانه گفت: باید ادارات مربوطه در حفظ و نگهداری اراضی ملی و منابع طبیعی نهایت تلاش خود را بکار بگیرند چراکه تعرض به سرمایه های ملی و طبیعی خطایی نابخشودنی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال خدری شامگاه شنبه در دومین جلسه شورای اداری شهرستان بانه با موضوع تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: اراضی کشاورزی و ملی در شهرستان رها شده چراکه قطع یک هزار اصله درخت بلوط یک شبه انجام نمی شود و پروسه زمانبر بوده که دستگاه های مربوطه نسبت به این موضوع بی تفاوت بودند و این مهم باعث دلسردی مردم نسبت به نظام و سوء استفاده ضد انقلاب شد.

وی با بیان اینکه قطع درختان سورین بانه معضل بزرگی برای نظام شده اضافه کرد: باید ادارات مربوطه مانند اداره راه و شهرسازی، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی در زمینه حفظ اراضی ملی تلاش کنند و راه هر گونه تعرض و تصرف اراضی ملی و طبیعی را بگیرند.

خدری ساخت و سازهای غیر مجاز را پاشنه آشل توسعه شهری دانست، گفت: جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز برعهده شهرداری است و باید شهرداری در این زمینه پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: وضعیت نامناسب در پخت وپز نان، ترافیک کنترل نشده شهری، عدم درج قیمت هاروی کلاها ، اختلاف فاحش قیمت کالاها و عدم استاندارد آسانسورها و شهربازی ها در سطح شهر از جمله مشکلات بانه است باید این مسائل پیگیری و حل شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان بانه اظهار داشت: قیمت سرسام آور اجاره بهای مغازه ها و مسکن نیز یکی از مشکلات بانه است که باید به طور جدی پیگیر شود و اداره مالیات و دارای قراردادهای اجاره بها رصد کنند و حق وحقوق دولت نیز پرداخت شود.

وی ادامه داد: باید موضوع تکریم ارباب رجوع به صورت جدی پیگیری شود که جای برای گلایه مندی شهروندان نگذاریم و همچنین انظباط اداری هم با انجام به موقع فعالیت ها رعایت شود.

خدری گفت: صرف صبحانه کارمندان در ساعات اداری یکی از گلایه مندی های شهروندان از ادارات است که باید این رویه زشت در ادارات پایان یابد و کارمندان باید تا ساعت هشت صبحانه را صرف و فعالیت اداری خود را شروع کنند.

وی اضافه کرد: برای اجرای کردن تکریم ارباب رجوع باید مدیران معاونین جهادی و پاک دستی را انتخاب کنند که امورات داخلی ادارات را پیگیری کنند اداراتی که برابر چارت تشکیلاتی معاون ندارند کارشناس ارشد تعیین کنند.

سرپرست فرمانداری بانه با بیان اینکه مدیران شهرستانی باید مدیران استانی خود را دعوت کنند تا از نزدیک مشکلات را مشاهده کنند، یاد آور شد: مدیریت و مسوولیت یک وظیفه شبانه روزی است و به زمان خاص محدود نمی شود باید در همه ساعات پاسخگوی مردم باشند.

وی اظهار داشت: مشاهده شده بعضی از کارمندان و مدیران از اموال بیت المال به نفع خود بهره گیری می کنند بویژه خودروی اداری که در اختیار ادارات است در صورت مشاهده چنین مواردی باید توسط پلیس خودرو به پارکینگ فرمانداری هدایت شود.

خدری اضافه کرد: مدیران باید از مشکلات، آمار و ارقام فعالیت ها و برنامه های زیر مجموعه خود آگاهی داشته باشند

برخورد نامناسب با ارباب رجوع سوژه دشمنان برای بدنام کردن نظام است

امام جمعه موقت بانه نیز گفت: اساس و بنیان نظام بی عیب و نقص است شیوه برخورد بعضی از مسوولین است که سوژه ای برای بدنام کردن نظام به دست دشمنان نظام می دهد که باید از برخوردهای نامناسب جلوگیری شود.

ماموستا جمال کریمی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر تکریم ارباب رجوع  افزود: براساس گزارش های مردمی تعدادی از کارمندان ادارات با ارباب رجوع برخورد مناسبی ندارند.

وی گفت: باید مدیران ادارت زیر مجموعه خود را کنترل کند و از برخوردهای نامناسب با ارباب رجوع جلوگیری شود چراکه مسوولین خدمتگزار وجهه نظام را تطهیر می کند و این برخورد بعضی از مسوولین است که دشمنان را خوشحال می کند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha