۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84737958
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتبارات شهرداری‌های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱
کد خبر: 84737958
اعتبارات شهرداری‌های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در قانون بودجه سال جاری ۸۳۸ میلیارد تومان اعتبار برای شهرداری‌های استان مصوب شده است که نسبت به سال گذشته رشد ۴۹ درصدی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس‌زاده شنبه شب در همایش شورای‌های اسلامی شهر و روستاهای خراسان جنوبی که با حضور استاندار خراسان جنوبی در محل مجتمع غدیر شهر بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: افزایش این اعتبارات نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌های استان خواهد داشت.

وی عنوان کرد: سال گذشته سه دستگاه ماشین حمل زباله با اعتبار ۴۶۰ میلیون تومان و ۴۴ دستگاه تجهیزات حفاظت شخصی آتش نشانان با مجموع اعتبار ۶ میلیارد تومان به صورت رایگان به دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی ۳۱ شهر، ۲۷ بخش، ۶۳ دهستان داریم و در مجموع دو هزار و ۸۳۲ نفر تعداد کل اعضای اسلامی شهر و روستاهای استان هستند.

عباس‌زاده ادامه داد: تعداد ۹۴۹ روستای استان دارای دهیاری هستند و دو هزار و ۶۷۸ نفر تعداد اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع سال گذشته ۳۰۵ طرح عمرانی با اعتبار بالغ بر ۳۷ میلیارد تومان از سوی دهیاری‌های استان اجرا شده است، اضافه کرد: در این مدت ۱۳ عنوان دوره آموزشی به میزان ۱۴۸ ساعت برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی برگزار شده است.

عباس‌زاده تصریح کرد: استفاده از شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان نخبگان محلی و نمایندگان مردم در نقاط مختلف استان ظرفیت بزرگی برای همکاری، تعامل و مشارکت مردم برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای در استان است.

وی گفت: سال گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت کشور برای اجرای طرح‌های عمرانی به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص یافته است که امیدواریم در سال جاری افزایش چشمگیری در اختصاص این اعتبارات داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: سهمیه استان از محل اعتبارات جزء سه تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در سال گذشته در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره به روستاییان در حوزه‌های توانمندسازی و

اشتغال، حمایتی و معیشتی و انشعابات و تاسیسات ۲۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون هزار و ۴۹۸ نفر مبلغ ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات از این محل را دریافت کردند.

عباس‌زاده از فرمانداران خراسان جنوبی خواست که با توجه به محدودیت زمانی، پیگیری لازم را برای جذب حداکثری تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه انجام دهند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha