۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 84737754
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۴ معلم همدان تجلیل می‌شوند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰
کد خبر: 84737754
۱۲۴ معلم همدان تجلیل می‌شوند

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت، به پاس قدردانی از معلمان استان همدان، از ۱۲۴ معلم و کادرآموزشی سرآمد استان همدان تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود نقوی روز شنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته معلم افزود: چهار هزار تن از فرهنگیان استان، برای انتخاب معلم نمونه درخواست دادند که ۵۷ نفر به عنوان معلمان سرآمد استان و پنج معلم برای انتخاب به عنوان معلم سرآمد کشور معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش تنها مکان تربیت نیروی انسانی است و دانشگاه فرهنگیان، به عنوان تنها بستر تربیت نیروی انسانی متخصص در قله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قرار دارد.

وی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان وظیفه دارد از طریق کنکور سراسری دانشجو بگیرد و معلمانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحویل مدارس دهد.

نقوی با اشاره به اینکه دوره ابتدایی مهمترین دوره تحصیلی است که باید معلمان متخصص و متعهد برای آن تربیت شود، تصریح کرد: استان همدان نزدیک به ۲۲ هزار معلم، مدیر، معاون و کادر آموزشی و خدماتی دارد که وظیفه تعلیم و تربیت آینده سازان این مرز و بوم را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از یک هزار و ۸۰۰ معلم استان بازنشسته شدند، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از یک هزار معلم از طریق برگزاری آزمون و دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: امسال نیز نزدیک به ۲ هزار معلم این استان بازنشسته می‌شوند و ۴۲۶ معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۴۵۷ معلم نیز از طریق برگزاری آزمون ماده ۲۸ که ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود، به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه تراکم تحصیل دانش آموزان در مدارس همدان ۲۶ دانش آموز در هر کلاس است، افزود: به شدت با کمبود نیروی آموزشی در استان همدان مواجه هستیم به طوری که برخی از کلاس های درس مدارس به خصوص در دوره ابتدایی با ۴۸ دانش آموز برگزار می شود.

نقوی تاکید کرد: هرچقدر جایگاه معلم و مدرسه بالا برود دانش آموزان منفعت بیشتری می برند و در نهایت نیروی انسانی متخصص را برای آینده تحول جامعه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: در طول ۲ سال گذشته َکه به دلیل همه گیری بیماری کرونا آموزش ها به صورت غیر حضوری ارائه شد، معلمان علاوه بر استفاده از تجهیزات شخصی، برای بسیاری از دانش آموزان محروم تلفن همراه هوشمند و تبلت تهیه کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با مشارکت و حمایت معلمان، ۹۵ درصد دانش آموزان استان در روز نخست بازگشایی مدارس در ۱۴ فروردین سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

وی اظهار داشت: استان همدان بیش از ۲۰۰ معلم و یک هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که به پاس قدردانی از آن ها، همزمان با آغاز هفته معلم گلزار شهدا عطرافشانی و غبارروبی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: دیدار با معلمان، سر زدن به مدارس، دیدار با معلمان سرآمد کشوری و تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی، از مهمترین برنامه‌های هفته معلم در استان همدان است.

استان همدان بیش از ۳۰۷ هزار دانش آموز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha