استاندار مرکزی: پروژه‌های خیرساز نباید درگیر بوروکراسی و دیوان سالاری اداری شود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه حرکت خیران در هر بخش باعث تقویت عدالت در جامعه می شود، گفت: پروژه‌های خیرساز نباید درگیر بوروکراسی و دیوان سالاری اداری شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « فرزاد مخلص‌الائمه» عصر شنبه در آیین افتتاح اورژانس پیش‌بیمارستانی زنده یاد «صیادی زاده» در خیابان سوم شعبان اراک افزود: نیاز است در حوزه‌های مختلف خیران آسیب‌شناسی لازم صورت گیرد و تلاش شود تا پروژه‌های خیرساز کمتر با مشکلات بروکراسی اداری مواجه شوند.

وی بیان کرد: حرکت خیران در هر بخش و حوزه در تقویت عدالت، امنیت و رفاه جامعه نقش موثری دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: اقدام خیرین در ایجاد مراکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی ارزشمند است و مرکز زنده یاد «صیادی زاده» یک نیاز جدی در منطقه بود که در یکی از مناطق پرتردد اراک ایجاد شده است.

مخلص‌الائمه گفت: کار خیر پیش از آنکه وسعت مالی نیاز داشته باشد، نیازمند قلب بزرگ است و حرکت در امور خیر نصیب هرفردی نمی‌شود.

وی یادآور شد: بیش از ۹۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور برآورد شده که اگر بودجه ۳۰ سال کشور ذخیره شود و پروژه جدیدی آغاز نشود، شاید این تعداد طرح به اتمام رسد.

استاندار مرکزی افزود: عمر برخی از این پروژه‌ها بیش از ۲۵ و ۳۰ سال است که به سمبل ناکارآمدی نظام اداری تبدیل شده است.

مخلص‌الائمه اظهار داشت: خیران طرح نیمه کار ندارند و هرجا قدمی برمی‌دارند تا انتها حرکت ماندگار خود را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: حرکت خیرین در ایجاد اورژانس‌های پیش‌بیمارستانی نقش موثری در کاهش کمبود شدید این مهم دارد.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: سال گذشته با کمک شهرداری اراک ۱۰ پروژه اورژانس پیش‌بیمارستانی در این شهر کلید خورد که امروز سومین مرکز آن توسط خیرین افتتاح شد و چهارمین مرکز خیریه دیگر هم هفته آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: هزینه ایجاد هر مرکز پیش‌ بیمارستانی ۱۱ میلیارد ریال است و تهیه آمبولانس و نیروی انسانی این مراکز نیز برعهده دانشگاه علوم پزشکی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: هرچه بر تعداد مراکز اورژانس پیش‌بیمارستانی اضافه شود، زمان رسیدن اورژانس به صحنه‌ها کاهش پیدا می‌کند و کیفیت خدمت‌رسانی نیز افزایش پیدا می‌کند.

سومین مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی خیر ساز اراک به نام « صیادی زاده» در ۴۰۰ متر مربع فضا و ۱۴۰ متر زیربنا در خیابان سوم شعبان اراک افتتاح شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha