موسوی خویینی‌ها: آمریکا صداقت ندارد

تهران- ایرنا- موسوی خویینی‌ها نایب رییس وقت مجلس درباره گروگان‌های آمریکایی می‌گوید: ملت ما مرکز توطئه و جاسوسی آمریکا را تصرف کرده است و آنهایی را که به نام دیپلمات مشغول جاسوسی و دخالت در امور کشور ما بوده اند را گروگان گرفته است.

حجت الاسلام موسوی خوئینی ها نائب رییس وقت مجلس در مصاحبه ای با خبرنگاران تلویزیون آلمان فدرال به پرسش ها پاسخ داد که بخشی از آن در پی می آید:

سرنوشت گروگان های آمریکایی چه خواهد شد؟ چه مجازاتی برای آنها در نظر خواهید گرفت؟

تصمیم نهایی در مورد گروگان ها به عهده مجلس است و آن چه من می گویم نظر شخصی است. ممکن است مجلس غیر از آنچه من می گویم تصمیم بگیرد. ما با خود گروگان ها خصومتی نداریم و اگر در دنیا مکتبی باشد که به حقوق افراد احترام بگذارد آن مکتب اسلام است.

اما ملت ما بعد از آن همه ضربه ای که از دست آمریکا خورده و پس از چند هزار کشته و معلولی که داده و غارت منابع زیرزمینی و اموال عمومی و از بین رفتن کشاورزی ما؛ عکس العمل کوچکی در مقابل این ستم ها انجام داده است. ملت ما مرکز توطئه و جاسوسی آمریکا را تصرف کرده است و آنهایی را که به نام دیپلمات مشغول جاسوسی و دخالت در امور کشور ما بوده اند را گروگان گرفته است.

ملت ایران از روز اول گفت آمریکا بیاید شاه را پس دهد و پول هایی که شاه غارت کرده را به ما بازگرداند تا ما گروگان ها را آزاد کنیم.

سوال من این بود که آیا گروگان ها مجازات خواهند شد؟ اما شما پاسخی ندادید.

ما گفته ایم که آمریکا باید شاه و اموال غارت شده توسط او را به ایران بازگرداند در غیر این صورت ما جاسوسان آمریکایی را محاکمه خواهیم کرد و طبق جرم هایی که مرتکب شده اند مجازاتشان خواهیم کرد.

آمریکا اکنون به صورت غیرمستقیم در مورد گروگان ها با ایران بحث و مذاکره می کند. آیا فکر نمی کنید مذاکره مستقیم بهتر باشد؟

دولت و ملت دیگر گول این کلاه هایی را که آمریکا تا کنون سرش می گذاشته را نمی خورد. مذاکره مستقیم و غیرمستقیمی هم در کار نیست. مهم این است که آمریکا نشان دهد از آن چه تا کنون انجام داده پشیمان است و می خواهد جبران کند. آمریکا نزدیک ۲۰ میلیارد دلار پول از ایران گرفته اما کالاهای سفارش شده را نمی دهد. دانشجویان ما در آمریکا را تحت آزار و اذیت قرار می دهد و به زندان می اندازد. کشورهای بازار مشترک را مجبور می کند که ایران را در محاصره اقتصادی قرار دهند و حالا می خواهد مذاکره کند! می خواهد سر بچه کلاه بگذارد؟!

اول برود و دست از این کارهایش بردارد. بعد هر مساله ای که باشد را می توان حل کرد.

من این طور استنباط می کنم که شما خوش بین نیستید که مساله گروگان ها در کوتاه مدت حل شود؟

ما با عملکردمان نشان داده ایم که نهایت صداقت را داریم ولی آمریکا در برابر، کاری نکرده که ما خوش بین باشیم.

منبع:

بیست و پنج سال در ایران چه گذشت؟، جلد سوم، داودعلی بابایی

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha