درخواست ژاپن از قزاقستان برای همسویی با جامعه جهانی علیه روسیه

تهران- ایرنا - وزارت امورخارجه ژاپن اعلام کرد این کشور از قزاقستان درخواست کرده تا هم راستا با جامعه بین الملل علیه حمله نظامی روسیه به اوکراین قدم بردارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، «یوشیماسا هایاشی» وزیر امورخارجه ژاپن در جلسه ای که با «مختار تیلوبردی» همتای قزاق خود در «نورسلطان» برگزار شدبه دنبال رای ممتنع به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در محکومیت روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین از وی درخواست کرد تا با جامعه جهانی همسو شود و از اقدام‌ها و تحریم‌های بین المللی  علیه روسیه پشتیبانی کند. 

وزیر امور خارجه قزاقستان در پاسخ به این درخواست گفت کشورش آمادگی دارد تا تلاش های لازم را از مجرای دیپلماتیک برای یافتن راه حل سیاسی انجام دهد. 

«یوشیماسا هایاشی» همچنین با «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهوری قزاقستان نیز دیدار کرد. در این دیدار هر دو مقام بر توسعه روابط دوجانبه تاکید کردند. 

قزاقستان روابط نزدیک خود را با هر دو کشور اوکراین و روسیه نگه داشته است و از محکوم کردن روسیه در تهاجم نظامی به اوکراین که از ۲۴ فوریه آغاز شد اجتناب کرده است. 

وزیر امورخارجه ژاپن در سفر پنچ روزه خود قرار است از ازبکستان و مغولستان دیدار کند. 

امسال سی ام سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک ژاپن با قزاقستان و ازبکستان از زمان استقلال این دو کشور از اتحادیه جماهیر شوروی می باشد.  توکیو در تلاش است تا روابط اقتصادی خود را با کشورهای آسیای میانه  در تلاشی آشکار برای مقابله با  افزایش  نفوذ چین  در این منطقه تقویت کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha