۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84737164
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: پروژه‌های زخمی بر زمین مانده زیادی در زنجان وجود دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: چندین پروژه زخمی بر روی زمین مانده در استان وجود دارد که باید به اتمام برسند و در این خصوص از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درخواست می شود پیشنهاداتی را برای تکمیل این پروژه ها در مدت مشخص ۶ ماهه اول و دوم ارائه کند.

محسن افشارچی روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و  توسعه استان با اشاره به اینکه پروژه های موزه و توانبخشی زنجان تکمیل و به اتمام خواهند رسید افزود: متاسفانه همین پروژه های ناتمام به نمادهای ناکارآمدی تبدیل شده است که البته گشایش هایی برای اتمام پروژه های یاد شده انجام گرفته است. 

وی اضافه کرد: چندین پروژه ریز و درشت ناتمام و بلاتکلیف دیگری در استان وجود دارد، باید تلاش شود با کسب منابع ملی این موارد به نتیجه نهایی برسد که طبق برنامه ریزی ها، بصورت سیستماتیک وضعیت پروژه ها را پیگیری خواهم کرد. 

افشارچی با اشاره به اینکه روسای دستگاه‌های اجرایی نیز باید به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند، افزود: این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این میان پایش مستمر پروژه ها باید مد نظر قرار گیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه عدم تکمیل حجمی از پروژه ها موضوعی نگران کننده است، گفت: این مهم از سوی دستگاههای متولی امر بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

افشارچی با بیان اینکه مبلغی بین چد دستگاه به ویژه شهرداران استان در نظر گرفته شده است، افزود: این در حالی است که پروژه های بر زمین مانده بسیاری در این استان وجود دارد که معلوم نیست چه زمانی به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه ناتمام ۱۵ هزار نفری استادیوم شهر زنجان اظهار داشت: یک تیم فعال در خرمدره بدون زمین چمن مناسب فعالیت می کند این در حالی است که در شهر زنجان زمین چمن مصنوعی  هنوز به پایان نرسیده است.

 این مسوول در ادامه به موضوع تبصره ۱۸ و لزوم نقش آفرینی شورای هماهنگی بانک های استان ادامه داد: بر این اساس گروهی متشکل از سه نفر و رییس امور اقتصادی و متولیان امر سازمان برنامه و بودجه استانی نسبت به رایزنی با روسای بانکها به صورت جدی اقدام کنند.

وی، بابیان اینکه پیگیری های مستمر در نظام جمهوری اسلامی معجره می کند، اضافه کرد: اینگونه نیست که یک کاری به روال بیفتد و سپس اطمینان خاطر داشته باشید به هدف خورده و این را تمام شده تصور کنید.

 افشارچی با بیان به اینکه تبصره ۱۸ موضوعی نیست که بانک های استانی از زیر آن شانه خالی کنند، ادامه داد: بنابراین بانک‌های عامل باید برای پیشبرد برنامه های استان همراهی کنند تا رشد و شکوفایی را شاهد باشیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ذینفعان هم نسبت به پیگیری های لازم با بانک ها مبادرت کنند، ادامه داد: این موضوع کاملا جدی است و به این توجه داشت عدم پیگیری های مداوم نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تلاش شد پرونده های سه کارخانه این استان که مالیات پرداخت می‌کنند به استان انتقال داده شود، اضافه کرد: بر این اساس مقرر شد از سر جمع مالیات استانی این مهم رخ دهد بطوری که تحقق قول آن را امسال دادند.

افشارچی با اشار به اینکه با امکان کار زیربنایی خود می توان به تکمیل پروژه های نیمه تمام کمک کرد، افزود: بودجه متمرکز بسیاری وجود دارد که قابل مقایسه با بودجه  های استانی نیست که ۸۵ درصد بودجه ها بخشی ۱۵ درصد نیز استانی است.

وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ مسوولان دستگاههای اجرایی با وزارتخانه های متبوع برای دریافت اعتبارات بیشتر اظهار داشت: در این خصوص نیز باید اهتمام داشت تا نتیجه مد نظر حاصل شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تفاوت استان به استان در پیگیری های کارهای بخشی به مرکز است، ادامه داد: سازمان صمت استان نیز تا اواخر خرداد امسال گزارشی از اتفاقات رشد اقتصادی را ارائه کند.

افشارچی با اشاره به اینکه از بازوی قدرتمند سپاه استان نیز در پیشبرد کارها استفاده خواهد شد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به فروش اموال مازاد خود اقدام کنند که از محل آن می توان اقدامات خوبی را توسعه استان انجام داد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha