فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش با خانواده شهید واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی دیدار کرد

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران همراه با جمعی از مسوولان این قرارگاه با خانواده شهید حجت الاسلام اصلانی از شهدای واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ رضا آذریان روز شنبه در دیدار با خانواده شهید اصلانی گفت: مشکلات حاشیه شهر مشهد جزء دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و چند سال قبل دستوراتی را نیز برای برطرف کردن این مشکلات صادر کرده اند و بر همین اساس روحانیان اقدامات خوبی در حاشیه شهر مشهد در مساجد انجام دادند که شهیدان اصلانی و دارایی از مجریان دستورهای مقام معظم رهبری در این زمینه بودند و در روز شهادت به منظور هماهنگی  برنامه‌های حاشیه شهر در حرم مطهر رضوی حضور پیدا کردند و در همین راه به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: این عزیزان در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر رضوی و با دهان روزه به شهادت رسیدند و همه جامعه داغدار شد ولی مردم مومن و انقلابی با حضور گسترده در مراسم تشییع آن دو شهید گرانقدر نشان دادند که قدردان زحمات و خدمات آنها هستند.

فرمانده قرارگاه شمال شرق ارتش با خانواده شهید واقعه تروریستی حرم مطهر رضوی دیدار کرد

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی هجدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه نوزدهم فروردین در مشهد تشییع شد و پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha