امام جمعه ساری: اتحاد امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس نمود عینی یافت

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : امت اسلامی با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس علاوه بر اعلام خشم و انزجار نسبت به جنایت‌های رژیم اشغالگر غاصب، اتحاد و همدلی خود را در حمایت از ملت مظلوم فلسطین به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه های نمازجمعه این هفته ساری با قدردانی از شرکت گسترده و حضور با صلابت مردم این استان در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود : مردم مازندران با شرکت در راهپیمایی روز قدس به وظیفه و تکلیف عبادی سیاسی خود  در حمایت از مظلومان عمل کردند.

وی با بیان اینکه در سایه مقاومت و مبارزه مسلحانه، ملت مظلوم فلسطین امروز قوی‌تر از گذشته و رژیم منحوس و اشغالگر قدس نیز به مراتب ضعیف‌تر از گذشته است، اظهار داشت: بیشتر مردم فلطسین مبارزه مسلحانه با اسراییل را راهکار آزادی قدس شریف و آزادی مردم این سرزمین می دانند و اکنون این راهکار نیز خوب جواب داده است.

امام جمعه ساری گفت : مبارزه مسلحانه از مردم فلسطین ضعیت، اکنون یک فلسطینی قوی ساخته است و به برکت همین امر نیز نیروهای مقاومت با موشک های نقطه زدن با ارتش اسراییل در جنگ هستند و تمام خیابان‌های اسراییل غاصب آشوب، انفجار و تظاهرات است.

وی با اظهار این که امنیت نظام اسلامی در گروه مبارزه مردم فلسطین، حوزه مقاومت و نیروهای مدافع حرم است ، افزود: سنت و راهبرد خداوند متعال، حمایت از مستضعفان و هلاکت مستکبران است و این باید سرلوحه تمام امت اسلامی قرار بگیرد.

امام جمعه ساری با اشاره به جنایت های رژیم اسراییل در سرزمین فلسطین اشغالی گفت : با گذشت ۳۰ سال از امضای معاده اسلو، اسراییل غاصب علاوه بر قتل، غارت و تجاوز به سرزمین ها، شهرک سازی را در مناطق اشغالی توسعه داد و همچنان به مردم فلسطین نیز ستم می کند.

محمدی لایینی با اشاره به درپیش بودن روز معلم و کارگر، بر لزوم شناسایی مشکلات این قشر و پرداخت حق و حقوق آنان تاکید کرد و افزود: نباید در کسوت معلمی کسی قرار بگیرد که نسبت به اعتقادات و ارزش های دینی و انقلاب اسلامی بی توجه باشد.

وی همچنین با اشاره به روز شورای اسلامی، اختلافات و نزاهای داخلی و فساد را از جمله آفت های بزرگ برای این نهاد مردمی برشمرد و گفت: اعضای شورای اسلامی باید با تقویت ایمان و خلوص نیت، مراقب باشند تا گرفتار این دو آفت بزرگ نشوند.

امام جمعه ساری به جریان تلف شدن یک قلاده پلنگ در خیابان های قایمشهر اشاره کرد و گفت : چرا محیط زیست مازندران باید از تجهیزات اولیه بیهوشی محروم باشد و با تلفن شدن یک پلنگ، خسارت بزرگی به حیات وحش استان وارد شده است.

وی همجنین بر لزوم احداث و راه‌اندازی پایگاه اطفای حریق به منظور حفاظت از جنگل‌های هیرکانی و همچنین تالاب میانکاله تاکید کرد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha