۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۸:۳۵
کد خبر: 84735228
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت با تمام توان در خدمت کارگران است

تهران- ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با تمام توان در خدمت اقتشار مختلف به ویژه کارگران است که نمونه های تصمیمات دولت در این زمینه‌ را شاهد هستید.

به گزارش ایرنا، «سید محمد حسینی» روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت بیش از شانزده هزار شهید کارگر و تقدیر از کارگران کشور اظهار داشت: صرف افزایش حقوق برای کارگران کافی نیست، باید به سمت و سویی رفت که تورم را کنترل کرد.

وی افزود: باید اقداماتی در زمینه کاهش نقدینگی، پایه پولی، جلوگیری از چاپ اسکناس و کسری بودجه صورت گیرد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ادامه داد: باید تولید اشتغال رونق پیدا کند، این موضوع سال‌هاست که مطرح می‌شود امیدواریم که در این دولت توصیه‌های رهبری برنامه راه و راهبردی دولت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سند تحول را ارائه کرده است: اکنون وضع مطلوب نیست باید از این وضعیت عبور کنیم، ۳۷ مورد در این سند و راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت مشخص شده است که بخش مهم آن عنصر مدیریت است تا مدیران انقلابی و دلسوز پای کار بیایند..

حسینی تاکید کرد: این سند دستمایه‌ای برای برنامه هفتم توسعه است چراکه در آن نظرات اندیشمندان، نخبگان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی اخذ شده است و سند جامع و کامل است.

وی با اشاره به نهادینه‌سازی فرهنگ کار در کشور گفت: اگر این فرهنگ ترویج شود، می‌توان گام‌های بلندی برداشت ضمن اینکه در کشورهایی از جمله ژاپن و آلمان کسانی که اعتقاد نداشتند کار کردند و برای بازسازی و پیشرفت کشورشان قدم برداشتند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: ما برای کار و کارگر، فرهنگ غنی داریم اما در نسل جوان گاهی می‌بینیم که کار را عار می‌دانند در حالی که کار مایه مباهات و افتخار است به گونه‌ای که انبیا و ائمه نیز کار می‌کردند. همچنین سردار سلیمانی قبل از انقلاب در کرمان کارگر بودند و بعد از انقلاب در سپاه مشغول به کار شدند.

وی به بهره‌وری از نعمات و منابع اشاره کرد و گفت: تمامی نعمات و منابع در اختیار انسان است کارگران که اهل کار و عمل هستند، باید فرهنگ کارگری را ترویج کنند که فرزندانشان کار کنند و تنها به سمت مدرک‌گرایی نروند.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون شرایط کار تغییر کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی شده است، کارگران دیگر افراد بی‌سواد و کم‌سواد نیستند، تحولات سریع در جهان شکل گرفته است جامعه کارگری باید رشد و بالندگی داشته باشند.

وی با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم عدالت محور، تحول‌گرا و مردمی است گفت: رئیس‌جمهور مردمی است و اهل تشریفات و تجملات نیستند با اقشار مختلف از جمله کارگران می‌نشینند و بعد از تصمیم‌گیری دستور اجرایی و رفع مشکلات را می‌دهند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: باید فاصله طبقاتی کار و مشکلات معیشت طبقات کم‌درآمد حل شود در همین راستا طرح‌هایی که به مجلس می‌رسد موردبررسی و تصویب قرار می‌گیرد ضمن اینکه دولت نیز این عزم و اراده را دارد و سختی مردم را درک می‌کند.

وی تاکید کرد: با مشکلات انباشته در دهه گذشته مواجه هستیم که دولت برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را انجام داده است تا به مرحله اجرا برساند. این بار دولت مصمم است تا با چابکی و تلاش و مجاهدت کارها به خوبی انجام شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha