رییس جمهور: روز قدس نویدبخش آزادی قدس و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است

تهران- رییس جمهور روز قدس را روز امید همه مستعضفان و مظلومان عالم و نویدبخش آزادی قدس شریف و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی و پیروزی دلبستگان به قران دانست.

به گزراش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در بیست و هفتمین آیین ملی تکریم از خادمان قرآن کریم که در حاشیه اختتامیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  در مصلی بزرگ امام خمینی (‌ره) تهران برگزار شد، با قدردانی از وزیر ارشاد و عوامل برگزاری نمایشگاه قرآن کریم که بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی برپا شده، گفت: انسانیت و حیات طیبه در پرتو آموزه‌های قرآنی شکل می‌گیرد و انسان با درک معارف قرآنی به قله‌ها می‌رسد.

رییس جمهوری افزود: امکان هدایت تکوین در همه وجود دارد و خداوند ابزار شناخت و معرفت را در اختیار همه قرار داده است. اما برخی با جهد و تلاش برای درک معارف قرآنی به تعالی می‌رسند و همگان امکان بهره‌مندی از هدایت‌های قرآنی را ندارند.

آیت الله رییسی گفت: قران کتاب هدایت ماست و ظرفیت هدایت همه را دارد. اما کسانی از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند که در سایه تربیت قرآنی و تعالیم پیام اعظم و اهل بیت عصمت و طهارت، تمایلات عالی نفسانی را  در خود احیا می‌کنند. 

جامعه اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآنی شکل می‌گیرد

رییس قوه مجریه با  ذکر این نکته که امروز جامعه بشری و فرهنگ، اقتصاد و سیاست بیش از همه زمان‌ها نیازمند هدایت‌های قرآنی است. افزود: جامعه اسلامی، دولت اسلامی، نظام اسلامی و تمدن اسلامی در پرتو هدایت‌های قرآنی شکل می‌گیرد.

آیت الله رییسی، امام خمینی (ره) را احیاگر قرآن در عصر حاضر معرفی کرد و گفت که مقام معظم رهبری به عنوان جانشین خلف بنیانگذار جمهوری اسلامی در همه سال‌های گذشته به قرآن و قرائت و فهم این کتاب کامل و همچنین رونق دادن به موسسات و تروج فرهنگ قرآنی و تشویق و ترغیب نسل جوان و نوجوان در این مسیر تلاش فراون کردند.

رییس جمهور به حضور ۳۳ حافظ کل قران کریم در یک روستا اشاره کرد و گفت که این افتخار در پرتو تلاش‌ها و توجهات مقام معظم رهبری به فرهنگ قرآنی بدست آمده که این رویکرد ایشان برای همگان درس آموز است.

آیت الله رییسی امیدافرینی در جامعه را امری بسیار مهم و از وظایف کارگزارن نظام دانست و تاکید کرد که امیدآفرینی در پرتو  معارف و آیات نورانی قرآن و دل دادن به آن امکان پذیر است.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش از روز قدس به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل یاد کرد و با اشاره به تاثیر نیروهای مقاومت از معارف قرآنی گفت: اگر مجاهدان فلسطینی ابتکار عمل در میدان را دارند در پرتو آموزه های قرآن است وگرنه ساز و برگ نظامی و امکانات در آن سو قرار دارد. 

وی افزود: امروز وقتی از یک جوان فلسطینی، یمنی، لبنانی و افغانستانی سوال می شود که امید و انگیزه جهاد را از کجا بدست آورده، آموزه های قرآنی را منشاء امید و انگیزه معرفی می‌کند و دلخوش به قرآن است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه یاری کنندگان دین خدا مشمول عنایات و حمایت خدا قرار می گیرند، گفت: سخنگوی کاخ سفید به طور رسمی اعلام کرد که در فشارهای حداکثری به ملت ایران شکست مفتضحانه خورده‌ایم و این شکست ثمره ایستادگی در پرتو آموزه های قرآن بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha