۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 84734761
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش‌از ۲ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۱۹
کد خبر: 84734761
بیش‌از ۲ تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری ۱۰ سوداگر مرگ، هلاکت یک قاچاقچی و کشف ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد افیونی طی درگیری مسلحانه تکاوران پلیس در شبانه روز گذشته با سوداگران مرگ در شمال و جنوب این استان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا سردار احمد طاهری روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اشراف اطلاعاتی خود به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله موادمخدر توسط سوداگران مرگ به شهرستان زاهدان دست یافتند.
وی افزود: تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، شب گذشته اعضای این باند مسلح را که با ۲ دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه سمند در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در یکی از محورهای فرعی منطقه "کورین" زاهدان بودند، شناسایی و به آنها دستور ایست دادند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ به محض ورود به منطقه کمین پلیس بدون توجه به اخطارهای صادره به سمت عوامل انتظامی تیراندازی و پس از ساعتی درگیری شدید بر اثر آتش پر حجم تکاوران پلیس خودروهای حامل مواد مخدر را رها کرده و با استفاده از تاریکی شب به ارتفاعات اطراف متواری شدند.
وی اظهارداشت: در نهایت با اقدام به موقع مأموران، پنج نفر از قاچاقچیان بهمراه سه قبضه سلاح کلاش و ۸۵ تیر فشنگ جنگی دستگیر و در بازرسی از خودروهای بجا مانده از آنان مقدار یک تن و ۳۶۵ کیلوگرم مواد افیونی، شامل ۷۶۴ کیلوگرم حشیش و ۶۰۱ کیلوگرم تریاک کشف شد.
سردار طاهری بیان کرد: روز گذشته در عملیاتی دیگر در شمال استان و طی درگیری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان زابل با اعضای باند مسلح قاچاق مواد افیونی ضمن به هلاکت رسیدن یک سوداگر مرگ و دستگیری یک قاچاقچی دیگر، یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ توقیف و یک قبضه اسلحه شکاری بهمراه مقدار ۱۷۵ کیلو گرم تریاک کشف شد.
وی در ادامه به عملیات شب گذشته تکاوران پلیس در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در درگیری مسلحانه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر ایرانشهر با قاچاقچیان مسلح در یکی از محورهای روستایی آن شهرستان ضمن دستگیری چهار سوداگر مرگ و توقیف ۲ دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ در پاکسازی محل علاوه بر کشف تعداد سه قبضه سلاح کلاش با ۴۳ تیر فشنگ جنگی مقدار ۷۶۰کیلوگرم مواد افیونی شامل ۵۳۵ کیلوگرم تریاک و ۲۲۵کیلوگرم حشیش کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم مواد افیونی در تمامی عملیات های روز گذشته پلیس استان خاطر نشان کرد: مأموران نیروی انتظامی در گلوگاه ها و ورودی های قاچاق مواد مخدر در سطح استان حضوری فعال دارند و در راه مبارزه با مواد افیونی به عنوان بلای خانمان سوز جامعه از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهند کرد.

آزاد سازی گروگان

سردار طاهری گفت: یکی از سرمایه گذاران چابهار حدود ۴۰ روز قبل ربوده شده بود که با تلاش ماموران انتظامی ساعتی پیش آزاد و آدم ربایان نیز دستگیر شدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha