۵۰ هزار واحد مسکن برای رزمندگان معسر راه و شهرسازی احداث می‌شود

اردبیل-ایرنا- مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران گفت: ۵۰ هزار واحد مسکن برای رزمندگان معسر حوزه راه و شهرسازی در قالب نهضت ملی مسکن احداث می‌شود.

حمید مردانیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: دولت نهضت ملی مسکن را با ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی آغاز کرده که با ساخت این واحدها تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد.

وی از ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی برای رزمندگان و ایثارگران دارای معلولیت جسمی حوزه راه وشهرسازی خبر داد و گفت: وزرات راه و شهرسازی متولی و پیگیر قانون جامع ایثارگران دارای معلولی جسمی است که تلاش می‌شود این واحدها بزودی تکمیل شده و در اختیار ایثارگران قرار بگیرد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران ادامه داد: خدمت رسانی و تکریم جانبازان باید از اصول و سیاست‌های کلان هر سازمان باشد و نباید این سیاست صرفاً معطوف به مناسبت‌ها و اعیاد ملی و مذهبی باشد.

مردانیان اظهار کرد: اصل مناسب سازی در احداث ساختمان ها و واحدها جزو وظایف، سیاست‌ها و ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی است و در زمینه اجرای قانون جامع معلولان، بیش از ۹۰ درصد امور متوجه وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در سراسر کشور تحت پوشش وزارت راه و شهرسازی هستند، گفت: خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران یک وظیفه همگانی است و همه باید در حد توان به این خانواده‌ها خدمت‌رسانی کنند.

 مشاور وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی از نظر تعداد پرسنل ایثارگران در کشور رتبه بالایی دارد که نشان دهنده نقش موثر این وزارتخانه در دوران دفاع مقدس است. 

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات و بررسی نیازمندی‌ها و مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران از اولویت‌های کاری وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود، ادامه داد: امروز به برکت خون شهدا و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم آنان ایران اسلامی از عزت و اقتداری بی‌بدیل در منطقه برخوردار است.

مردانیان افزود: با توجه به ابلاغیه دوازده گانه رهبر معظم انقلاب در خصوص تکریم خانواده معزز شهدا و ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سفرهای استانی هدف گذاری شده تا بیشتر در خدمت ایثارگران و خانواده‌های شهدا باشیم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha