۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84734648
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصوبات دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان فارسان

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 84734648
مصوبات دستگاه‌های اجرایی برای توسعه شهرستان فارسان

شهرکرد- ایرنا-فارسان به عنوان یکی از ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه شاهد سفر استاندار و مسوولان استانی بود که در شورای اداری این شهرستان دستگاههای اجرایی تصمیمات و مصوباتی را برای توسعه فارسان اتخاذ کردند.

 رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۹۰ طرح بخش کشاورزی شهرستان فارسان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده است.

عطاءالله ابراهیمی روز پنجشنبه در شورای اداری شهرستان فارسان که با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری برگزار شد، افزود: برای این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل استان پرداخت می‌شود.

وی شهرستان فارسان را به‌عنوان قطب زراعت چوب و تولید علوفه در چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: ۱۳ هزار هکتار از مجموع ۱۶ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان به شبکه آبیاری نوین مجهز شده است.

ابراهیمی ارزش سالانه تولیدات کشاورزی شهرستان فارسان را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی برای بخش کشاورزی شهرستان فارسان در سال ۱۴۰۰ مصوب شد که به‌موقع جذب می‌شود.

وی یادآور شد: تکمیل کانال‌های کشاورزی، احداث جاده‌های جدید بین‌مزارع، مرمت و بازسازی جاده‌های بین‌مزارع قبلی برای سال‌جاری در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شهرستان فارسان ساخت سالانه یک‌هزار و ۳۸۴ واحد و در طول چهار سال برابر پنج هزار و ۵۳۴ واحد است.

حسینعلی مقصودی تاکید کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۲۶ نفر از شهرستان سامان در این طرح ثبت‌نام کردند که یک‌هزار و ۷۰۴ نفر آنان شرایط لازم را دارند.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن ۱۲ طرح عمرانی در شهرستان فارسان از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح‌ها با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به‌طور میانگین ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مقصودی تصریح کرد: در شهرستان فارسان ۱۳۰ کیلومتر جاده وجود دارد که ۶۰ کیلومتر اصلی و درون‌شهری و ۷۰ کیلومتر روستایی است.

وی یادآور شد: ۹۰ درصد جاده‌های اصلی شهرستان فارسان در حال تبدیل به محورهای ارتباطی چهارخطه است که باعث تحول در جاده‌های این شهرستان می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اظهار داشت: رفع نقاط حادثه‌خیز، ارتقای امنیت جاده‌ای و تکمیل طرح‌های جامع و تفضیلی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تامین آب پایدار بخش‌های آشامیدنی، صنعت و کشاورزی از سد باباحیدر جزو طرح‌های مهم شهرستان فارسان است.

فردوس کریمی تاکید کرد: تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از این سد با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری است و تذکر هم به پیمانکار برای تعیین تکلیف طرح، داده شده است.

وی افزود: احرای ۳۵ کیلومتر خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و ساخت مخزن از باباحیدر تا جونقان با سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیاز اعتباری از الزام‌های سد باباحیدر به‌شمار می‌رود.

کریمی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری برای ساخت سد کشاورزی آلج فارسان آمادگی دارد که البته اجرای پنج کیلومتر خط انتقال آن برعهده جهادکشاورزی استان است.

وی یادآور شد: طرح جامع تامین آب چهارمحال و بختیاری با هدف سامان‌دهی منابع آب این استان در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۳ طرح عمرانی اصلاح و بازسازی زیرمجموعه این شرکت در سال ۱۴۰۰ با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب در شهرستان فارسان اجرایی شد.

احمدرضا محمدی تاکید کرد: ۷۰۰ میلیارد ریال طرح آب و فاضلاب ویژه شهرستان فارسان برای تصویب در سفر رییس‌جمهور به استان پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: شهرستان فارسان سالانه پنج میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده دارد که می‌توان برای توسعه صنعت از آن بهره‌گیری کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای ارتقای حوزه گردشگری فارسان به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اصلی این شهرستان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در اولویت سال‌جاری قرار گرفته است. 

علیرضا جیلان تاکید کرد: وجود چهار هتل، ۹ اقامتگاه بوم‌گردی برابر ۲۵ درصد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان و کانون‌های گردشگری در شهرستان فارسان زمینه حضور گردشگران ملی و بین‌المللی در این شهرستان را فراهم کرده است.

وی افزود: سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در چشمه صالح، غار سراب، مسجد جامع باباحیدر، منطقه نمونه گردشگری سراب باباحیدر اعتبارات مناسبی اختصاص داده شد که البته کافی نیست و باید افزایش یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در شهرستان فارسان ۱۲۰ کیلومتر جاده دارد که ۶۰ کیلومتر آن روستایی است و ۲۰ کیلومتر آن آسفالت نیست.

روح‌الله غلامی تصریح کرد: سال گذشته در شهرستان فارسان چهار نقطه حادثه‌خیز رفع، اصلاح دید در برخی ورودی‌ها و خروجی‌ها انجام و نسبت به شانه‌سازی، آسفالت و رفع ۱۵ مورد تجاوز به حریم اقدام شد.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون تصادفات شهرستان فارسان ۴۰ درصد کاهش یافت و تلفات جانی ناشی از آن به صفر رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۱۰ طرح با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ۱۴۰۰ و ۵۰ درصد تخصیص مختص شهرستان فارسان بوده است.

رهی تاکید کرد: از این تعداد ۶ طرح آموزشی با همکاری خیران نیک‌اندیش شهرستان فارسان اجرایی، تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی سرانه آموزشی شهرستان فارسان را ۶ متر مربع دانست و افزود: هم‌اکنون ۲۵ فضای آموزشی این شهرستان به تخریب و بازسازی نیاز دارد که در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل قرار گرفته است.

رهی تصریح کرد: استانداردسازی وسایل گرمایشی و آسفالت معابر مدارس چهارمحال و بختیاری و شهرستان فارسان از محل تخصیص قیر رایگان در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پارسال ۲۴۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شهرستان فارسان هزینه شد.

ارسلان خالدی‌فر تاکید کرد: توسعه بیمارستان سیدالشهداء (ع) فارسان با افزایش ۱۰۳ تخت با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: ۶۵۰ میلیارد ریال برای مراکز بهداشتی و ۴۰۰ میلیارد ریال برای تجهیزات بهداشتی و درمانی شهرستان فارسان در ۲ سال آینده نیاز است.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان فارسان پوشش عمده مرتعی ندارد و دامداران فراوانی در این شهرستان همزمان با فصل چرا به مراتع نیاز دارند.

اصغر احمدی تصریح کرد: برای سفر رییس‌جمهور به استان ۱۲۵ میلیارد ریال به‌منظور تصویب چهار طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان فارسان هم‌اکنون ۳۷ هزار و ۵۰۰ مشترک شهری و روستایی دارد.

مجید فرهزاد تاکید کرد: ظرفیت و زیرساخت لازم برای تامین برق مورد نیاز توسعه صنعت شهرستان فارسان فراهم است و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی یادآور شد: آمادگی افتتاح طرح‌های جدید صنعت برق در شهرستان فارسان به ارزش ۱۵ میلیارد ریال شامل بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده شهری و روستایی وجود دارد.

فرهزاد تصریح کرد: اصلاح و بهسازی شبکه برق ۶ روستای شهرستان فارسان در سال‌جاری آغاز می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: شهرستان فارسان ۲ پایگاه امداد و نجات و همچنین ۱۲ خانه هلال با هدف توانمندسازی جوامع محلی و پاسخ‌گویی به‌موقع به حوادث دارد.

ایرج کیانی تاکید کرد: سال گذشته بیش از ۷۰ حادثه در شهرستان فارسان از سوی جمعیت هلال‌احمر خدمات‌رسانی شد که ۵۰ مورد آن جاده‌ای و ۲۰ مورد کوهستانی بوده است.

وی اظهار داشت: احداث سالن جمعیت هلال‌احمر فارسان با ۹۵ درصد و پردنجان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی به‌زودی تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

کیانی تصریح کرد: ساخت سال جمعیت هلال‌احمر در روستای ده‌چشمه شهرستان فارسان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و کمک خیران نیک‌اندیش این منطقه با تزریق اعتبارات دولتی در سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل منطقه مخابراتی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در شهرستان فارسان ۳۵ ایستگاه تلفن همراه فعالیت دارد که ۲۲ سایت آن به فناوری‌های نسل سوم و چهارم مجهز است.

هومان محمودی تاکید کرد: سه ایستگاه تلفن همراه دیگر شهرستان فارسان به‌زودی به فناوری‌های نسل سوم و چهارم مجهز خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته ۱۶۰ میلیارد ریال و امسال ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه طرح‌های مخابراتی شهرستان فارسان اختصاص داده شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تمامی شهرهای شهرستان فارسان از فناوری‌های نسل چهارم و اینترنت پُرسرعت برخوردار هستند.

مرتضی بلالی تصریح کرد: هم‌اکنون اهالی ۲۰ روستای شهرستان فارسان به تلفن ثابت و اینترنت ای. دی. اس. ال (ADSL) بهره‌مند هستند.

وی یادآور شد: ۱۲۲ مدرسه شهرستان فارسان در ۲ سال شیوع ویروس کرونا از اینترنت رایگان بهره‌مند شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برای تامین جهیزیه در شهرستان فارسان هیچ زوج پُشت‌نوبتی از مددجویان زیرپوشش این نهاد نداریم.

جاسم محمدی تاکید کرد: سال گذشته ۴۰۰ فرصت شغلی با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان فارسان ایجاد شد.

وی افزود:امسال هم ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فارسان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، فارسان در ۳۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha