۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 945
کد خبر: 84734572
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

تبریز- ایرنا- بیش از ۷۰ سال از اشغال قدس و سرزمین فلسطین می گذرد و در این سال ها کشتارها و تجاوزهای رژیم اشغالگر صهیونیستی با سکوت مجامع بین المللی و رسانه ای مواجهه بود تا زمانی که از حدود ۴۳ سال پیش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، با این ابتکار امام خمینی (ره) بسیاری از کشورها به خصوص کشورهای اسلامی و عربی از آن استقبال کردند و یک اجماع، اتحاد و فشار جهانی بر ضد رژیم اشغال گر قدس به وجود آمد و اسرائیل منزوی شد و بیشتر کشورهای جهان غصب فلسطین و سیاست های این رژیم خونخوار را محکوم کردند و برای آزادی قدس و فلسطین فریاد زدند.  

این انزوا به خصوص در سال های نخستین اشغال گری، جنگ اعراب بر ضد اسراییل را به دنبال داشت که در این جنگ ۶ روزه اعراب نتوانستند به پیروزی دست یابند و رژیم صهیونیستی اهداف خود را پیش برد اما از زمانی که روز جهانی قدس از ۱۳۵۸ شمسی ( ماه مه ۱۹۶۸ میلادی ) ۴۳ سال پیش توسط امام خمینی اعلام شد و در واقع جبهه واقعی مقاومت تشکیل و خون جدیدی در رگ های انتفاضه، رزمندگان حزب الله، مقاومت و فلسطین دمیده شد و همه ساله فریادهای ملت آزاده خواه دنیا گوش جهانیان را کر می کرد. 

طوری که جبهه مقاومت در کمتر از یک دهه گذشته چندین بار به پیروزی های درخشانی از جمله جنگ ۲۲ روزه دست یافتند و به تنهایی توانستند اسرائیل را به زانو در بیاورند که در واقع نقش روز جهانی قدس و جبهه مقاومت خود را به وضوح نشان داد.

اجماع جهانی و انزوای اسرائیل تا سال های اخیر ادامه داشت تا حدود سه سال گذشته با تلاش ها و فشار آمریکا، لابی یهودیان صهیونیست کشورهایی مثل عربستان، امارات و بحرین و به تازگی ترکیه و برخی دیگر از کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم غاصب صهیونیستی به سمت عادی سازی پیش بردند بار دیگر تهاجمات رژیم کودک کش تقویت شد. 

البته فراگیر شدن کرونا در جهان نیز تا حدودی فرصت راهپیمایی های حضوری را از جبهه مقاومت و کشورهای مسلمان و آزاداندیش گرفت تا صهیونیست از این زمان بهره ببرند گرچه فضای مجازی جایگزین فریادهای مرگ بر اسرائیل در کوچه و خیابان های کشورهای جهان شد اما موضوع فلسطین هرگز فراموش نشده و اکنون مسلمانان جهان و کشورهای آزاده با شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس صدای مظلومیت فلسطینیان را به گوش جهانیان خواهند رساند. 

امسال اهمیت شرکت گسترده مردم در حمایت از انتفاضه و ملت فلطسین پس از کرونا و عادی سازی روابط برخی از کشورها با رژیم کودک کش صهیونیست چندین برابر شده است، در این ارتباط مردم روزه دار، مومن و انقلابی تبریز و آذربایجان شرقی نیز همچون سالیان گذشته حضور دندان شکنی را در راهپیمایی روز جهانی قدس خواهند داشت و در این ارتباط نهادها، تشکل ها و ملت متدین این خطه همگام با ایران اسلامی در اطاعت از مقام معظم رهبری و حمایت از انتفاضه آمادگی خود را اعلام کردند و آرمان های فلسطین را فریاد خواهند زد. 

حجت الاسلام مبکاییل اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت:  مقرر شده تا به صورت کلی با حضور دستگاه‌های اجرایی و با اولویت فضاسازی مناسب و  استقرار جایگاه برگزاری مراسم و نیز برگزاری مسابقه شعر، داستان نویسی و مقاله نویسی با محتوای فلسطین، مقاومت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر راهپیمایی مراسم  با شکوه راهپیمایی روز قدس در استان برگزار شود.

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

مردم تعدادی از کشورهای معدودی که در حال عادی سازی با رژیم غاصب فلسطین هستند، با تصمیمات دولت های خود مخالفت می کنند 

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی نیز در خصوص اهمیت روز جهانی قدس و ضرورت شرکت گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به خبرنگار ایرنا گفت: همواره ملت های آزاده جهان و مردم مسلمان دنیا از زمانی که رهبر کبیر انقلاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری کردند و مبتکر مبارزه جهانی با رژیم اشغالگر شدند، سالانه با شکوه تر از سال های قبل برگزار می شود. 

محدحسین فرهنگی اظهار کرد: زیرا که آرمان فلسطین برخاسته از ایمان، مظلومیت، حقانیت و پشتوانه تاریخی بوده این سرزمین بوده و صهیونیست آن را به زور اسلحه و استکبار و سکوت برخی مجامع بین الملل به اشغال خود در آورده است. 

وی افزود: ملت فلسطین هرگز در مقابل زیاده خواهی های اسرائیل و آمریکا در اشغال سرزمینشان سر فرود نخواهند آورد و غده سرطانی اسرائیل را از ریشه بر خواهند کند و این وعده خداوند است که ظفر را شامل حق و حقیقت و اهل ایمان خواهد کرد.  ملت فلسطین هرگز در مقابل زیاده خواهی های اسرائیل و آمریکا در اشغال سرزمینشان سر فرود نخواهند آورد و غده سرطانی اسرائیل را از ریشه بر خواهند کند و این وعده خداوند است که ظفر را شامل حق و حقیقت و اهل ایمان خواهد کرد. 

فرهنگی ادامه داد: برخی دولت ها که در حال عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر قدس هستند نسبت به آرمان های فلسطین و امت واحده مسلمان خیانت می کنند و بیت المقدس را در میان صهیونیست تا بن دندان مسلمان تنها می گذارند، اینها مسوول خون هایی خواهند بود که از مسلمانان به خصوص مردم فلسطین به زمین ریخته می شود، البته این خون ها بر روی زمین نخواهند ماند. 

وی تاکید کرد: البته انتفاضه مردم فلسطین بیدی نیست که با این بادها بلرزد بر این اساس حزب الله، محور مقاومت و مردم آزادی خواه جهان چه مسلمان و چه غیرمسلمان پشت ملت شجاع و با ایمان فلسطین خواهند ایستاد البته مردم کشورهایی که با اسراییل در حال عادی سازی روابط هستند نیز با آرمان فلسطین میثاق دارند. 

وی خاطر نشان کرد: همان طور که راهپیمایی ها و اعتراضات کشورهای مختلف در دفاع از مردم فلسطین را در رسانه ها می بینیم اعتراضات مردم این کشورها که در حال پشت کردن به مردم مظلوم فلسطین هستند را نیز شاهد هستیم و این نشان می دهد که همچنان یکدلی جهانی بر ضد کودک کشی ها، تجاوزات و اشغالگری های صهیونیست ها در فلسطین اشغالی ادامه دارد. 

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

با توجه به شرایط بین المللی و شرایط داخلی فلسطین شرکت در روز جهانی قدس راهبردی است 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: آزادی قدس آرمانی فراموش نشدنی برای همه‌ی مسلمانان بوده و انقلاب اسلامی نیز این آرمان را جزو اهداف راهبردی خود قرار داده است.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در خصوص اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: با توجه به شرایط بین المللی و مسائلی که در فلسطین به‌وجود آمده و حملات گسترده‌ای که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین انجام می‌شود و همچنین با توجه به قیام داخلی مردم فلسطین در کرانه‌ی باختری و نوار غزه که بیش از هفت عملیات انجام داده‌اند، حمایت مسلمانان از قیام مردم مظلوم فلسطین لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است و یک نوع حمایت از قیام مردم مظلوم فلسطین محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پیامی است برای سردمداران کشورهای دنیا که بدانند مردم فلسطین تنها نیستند و آزادی قدس آرمانی فراموش نشدنی برای همه‌ی مسلمانان بوده و انقلاب اسلامی نیز این آرمان را جزو اهداف راهبردی خود قرار داده است و همانطور که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند، قدس آزاد خواهد شد.

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

میرتاج الدینی خطاب به سران برخی کشورهای عربی نیز گفت: این حضور یک پیام و هشدار برای کشورهای عربی است که قصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارند و این کشورها باید به‌خود بیایند؛ چراکه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی خیانت به آرمان قدس محسوب شده و سرنوشت انور سادات در انتظار این کشورها خواهد بود این حضور یک پیام و هشدار برای کشورهای عربی است که قصد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارند و این کشورها باید به‌خود بیایند؛ چراکه عادی سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی خیانت به آرمان قدس محسوب شده و سرنوشت انور سادات در انتظار این کشورها خواهد بود و مردم مسلمان دنیا هرگز خائنین به آرمان‌ قدس را فراموش نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: راهپیمایی‌های دو سال اخیر به‌دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود اما اکنون خوشبختانه به‌دلیل فروکش کردن شرایط کرونایی، برگزاری راهپیمایی روز قدس به‌صورت عادی امکان پذیر است، هرچند که همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد.

نماینده‌ مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور پر شور مردم در راهپیمایی روز قدس بعد از دوسال، یک وظیفه‌ی سیاسی و انقلابی است و قطعا حضور در این راهپیمایی‌ها به تداوم انقلاب اسلامی و آزادی قدس کمک و همچنین همراهی مردم با رهبران نظام اسلامی را تقویت می‌کند.

وی، حضور در راهپیمایی روز قدس را لبیک گویی به امام خمینی(ره) و همراهی با آیت الله خامنه‌ای ولی‌فقیه زمان عنوان کرد و افزود: به‌عنوان نماینده مردم و فردی علاقه‌مند به آرمان قدس، از مردم می‌خواهم یک بار دیگر با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس به مردم مظلوم فلسطین کمک کنند؛ چراکه به ایامی نزدیک می‌شویم که با یک حرکت گسترده‌ی مردمی از همه‌ی کشورهای جهان اسلام در جهت حمایت از قیام مردم فلسطین، شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

میرتاج الدینی تاکید کرد: اکنون شش سال از وعده‌ی نابودی رژیم صهیونیستی بعد از ۲۵ سال، گذشته است و رهبران این رژیم نیز به‌صورت غیر مستقیم به این موضوع اذعان دارند و به این باور رسیده‌اند که دولت غاصب آن‌ها مستمر نخواهد بود.

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

در روز جهانی قدس جلوی انحراف موضوع فلسطین را گرفته و اجازه نمی‌دهیم این انحراف تاریخی اتفاق بیافتد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: روز قدس نشان‌دهنده هویت ضداستکباری جهان اسلام است.

روح‌اله متفکر آزاد در خصوص اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: وظیفه‌ی هر انسانی است که از مظلوم حمایت کند، مردم فلسطین نیز واقعاً مظلوم هستند و روز قدس هویت ضداستکباری جهان اسلام و اعلام حریت و آزادگی مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: ما در این روز جلوی انحراف موضوع فلسطین را گرفته و اجازه نمی‌دهیم این انحراف تاریخی اتفاق بیافتد.

وی تاکید کرد: ما در روز قدس با حضور خود جلوگیری از آوارگی یک ملت را نشان می‌دهیم و ثابت می‌کنیم که هرگز مرور زمان باعث فراموشی موضوع قدس و آزادی مردم فلسطین نمی‌شود.

نماینده‌ی مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیام حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ایستادگی بر روی حرف حق خود است، گفت: تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و اینکه مردم فلسطین دوباره برای احقاق حق خود قیام کرده‌اند، نشان‌دهنده‌ی به ثمر رسیدن بحث مقاومت است و حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز به‌منزله‌ی حضور در کنار مردم مظلوم فلسطین است.

وی یادآور شد:  متاسفانه فشار اقتصادی زیادی بر مردم وارد شده و این فشار اقتصادی دشمن را امیدوار کرده‌است که مردم از آرمان‌های خود بازگردند اما با توجه به اینکه گشایش‌های اقتصادی احساس می‌شود و مسائل و مشکلات اقتصادی نیز در حال حرکت به سمت حل شدن است، امروز و بعد از فروکش کردن شرایط کرونایی و مهیا شدن شرایط حضور مجدد مردم در راهپیمایی، این روز نقطه‌ی عطفی برای اثبات این‌موضوع است که مردم ایران تحت هیچ شرایطی از حرف حق خود عدول نمی‌کنند و با امیدواریم همکاری دولت مجلس و مسئولین امیدواریم بر تمامی مشکلات فائق بیاییم.

یکدلی در راهپیمایی روز جهانی قدس برای آزادی بیت المقدس

رژیم اشغالگر صهونیستی فکر می‌کند با عادی سازی روابط با برخی کشور های عربی، می‌تواند به بقای خود امیدوار باشد

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مسئله قدس و مردم مظلوم فلسطین از آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی بوده و امروزه مسئله، فقط ایران نیست بلکه مسئله، جهان اسلام و کشورهای جهان است.

عزیز جوانپور اظهار کرد: رژیم اشغالگر صهونیستی فکر می‌کند با عادی سازی روابط با برخی کشور های عربی، می‌تواند به بقای خود امیدوار باشد اما روز قدس نمادی مردمی است و دولت‌های عربی امتحان خود را پس داده‌اند.

وی افزود: مقاومت امروز مردم فلسطین برگرفته از مقاومت مردم ایران در دوران انقلاب اسلامی است و این مقاومت، تنها راه ایستادگی در مقابل استکبار است.

جوانپور خاطرنشان کرد: با توجه به خالی کردن پشت مردم فلسطین توسط اعراب، این مردم مظلوم با اتکا به توان خود در مقابل ظلم و جنایات خصمانه رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می‌کنند.

وی همچنین بیان کرد: از مهم ترین حامی‌های مردم فلسطین در مبارزه علیه صهیونیست ها، ملت‌های آزاده جهان هستند که امروز نسبت به سال‌های قبل اتحاد بیشتری با یکدیگر دارند.

رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی تاکید کرد: اخیرا در جنگ اوکراین نیز دیدیم که بسیاری از سران کشور های مدعی حقوق بشر ابراز نگرانی کرده‌اند در حالی که سال‌هاست در خصوص جنایات علیه مردم فلسطین هیچ موضعی نگرفته‌اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha