نماینده مجلس:اهتمام به پیگیری مصوبات سفر دولت در گلستان ضروری است

گنبدکاووس- ایرنا - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: اهتمام به پیگیری مصوبات سفر استانی دولت توسط مدیران نهادهای اجرایی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با هدف تخصیص به موقع اعتبارات و تکمیل طرح‌ها ضروری است.

امانقلیچ شادمهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حاصل سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان پیش بینی ۲۵ هزار و ۶۷۷ میلیارد تومان برای اجرای یا تکمیل ۱۱۱ پروژه در مرحله نخست و افزایش این اعتبارات تا ۴۰ هزار میلیارد تومان در فرآیند تکمیلی مصوبات بود که در مقایسه با استان‌های همتراز قابل توجه و بیشتر است.

وی از استاندار گلستان خواست بُرش شهرستانی مصوبات سفر ۱۳ اسفند پارسال رییس جمهور به استان را مشخص کند تا نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای تخصیص اعتبارات پیگیری‌های لازم را بیش از پیش انجام دهند.

شادمهر توجه به توسعه متوازن گلستان بویژه مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته آن در اجرای مصوبات و توزیع اعتبارات سفر رییس جمهور را مهم برشمرد و اضافه کرد: رعایت عدالت در توسعه متوازن سبب می‌شود مردم  استان، طعم شیرین مصوبات سفر را بچشند و آنرا لمس کند.

وی تصریح کرد: اگر نگاه عادلانه در توسعه گلستان نباشد و مردم استان بالاخص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته نتیجه آن را نبییند محرومیت‌ها باقی خواهد ماند آنگاه مصوبات سفر حلاوت و شیرینی خاصی برای مردم نخواهد داشت.

شادمهر به مصوبات و اعتبارات سفر رییس جمهور به حوزه بهداشت و درمان گلستان اشاره و اضافه کرد: در این بخش هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان برای پنج طرح پیش بینی شده اما هیچ اعتباری برای ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس که باید جایگزین چند بیمارستان فرسوده این شهرستان شود، اختصاص نیافت.

وی افزود : احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس یک نیاز ضروری برای این شهرستان حدود ۴۰۰ هزار نفری و ۶ شهرستان دیگر واقع درشرق گلستان با جمعیت تقریبی ۶۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه اگر نگاه توسعه‌ای متوازن در گلستان نداشته باشیم در بلند مدت این استان متضرر خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: در مصوبات تکمیلی سفر رییس جمهور به گلستان ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی گنبدکاووس مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مجلس:اهتمام به پیگیری مصوبات سفر دولت در گلستان ضروری است
امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه راه و شهرسازی پنج طرح با پیش بینی اعتبار ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در این سفر مصوب شده اما با وجود تاکید استاندار و مدیران استان بر تکمیل چند پروژه زیرساختی گنبد از جمله جاده ترانزیتی موسوم به نفت، تکمیل چهار بانده شدن جاده گنبد به آق قلا، راه آهن اینچه برون به شاهرود و تعریض برخی راه‌های کم عرض و خطرناک این شهرستان از جمله جاده "آلمان، داشلی برون و حاجی قوشان" هیچ اعتباری به این پروژه‌ها اختصاص نیافته است.

شادمهر افزود: در حوزه میراث فرهنگی که گنبدکاووس دارای آثار و ابنیه‌های تاریخی و ظرفیت‌های بالقوه‌ای مانند گنبد قابوس، دیوار دفاعی، شهر باستانی جرجان و ده‌ها تپه تاریخی است طرح‌هایی چون بهسازی و ترمیم برج قابوس و تکمیل موزه بزرگ این شهرستان مورد کم توجهی مدیران استان قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش با وجود اینکه گنبدکاووس بیشترین افتخارات ورزشی گلستان و ورزشکاران ملی پوش و بین المللی زیادی دارد اما برای طرح‌های نیمه تمام ورزشی آن از جمله خانه والیبال این شهرستان که پایتخت والیبال کشور است، اعتباری پیش بینی نمی‌شود.

شادمهر تصریح کرد: گنبدکاووس به لحاظ وسعت، جمعیت دومین شهرستان بزرگ گلستان است اما عقب ماندگی‌های زیرساختی و محرومیت زیادی دارد که باید جبران آن مورد توجه و اهتمام مدیران استان قرار گیرد.

شادمهر از پیش بینی اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به مناطق مرزی گنبدکاووس، ۱۱۵ میلیارد تومان برای طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهری و ۱۵ میلیارد تومان برای احداث رادار هواشناسی این شهرستان در مصوبات سفر ریاست جمهوری به گلستان قدردانی کرد.

شهرستان مرزی گنبدکاووس ۳۷۵ هزار نفر جمعیت دارد که در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع و در سه نقطه شهری و ۱۶۷ روستای دارای کد شناسایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha