۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۲۲
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84734371
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پیامد جنگ اوکراین بر اروپا/ رشد اقتصادی آلمان ۱.۴ درصد کمتر از پیش بینی ها خواهد بود

تهران- ایرنا- گزارش های مراکز رسمی برلین نشان می دهد که رشد اقتصادی آلمان برای سال جاری با ادامه جنگ اوکراین ۱.۴ درصد کمتر از پیش بینی‌ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا از وب سایت لوکال آلمان، براساس اعلامیه وزارت اقتصاد آلمان، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال جاری ۲.۲ درصد افزایش یابد، این در حالی است که آلمان در ماه ژانویه و پیش از آغاز جنگ اوکراین رشد اقتصادی خود در سال ۲۰۲۲ را ۳.۶ درصد پیش بینی کرده بود.

همچنین انتظار می رود با تاثیر جنگ اوکراین بر اقتصاد، تورم در آلمان در سال جاری به ۶.۱ درصد برسد، تورمی که آلمان تنها در زمان بحران نفت یا پس از اتحاد مجدد آلمان در سال ۱۹۹۰ شاهد آن بود.

پیامد جنگ اوکرانی بر اروپا/ رشد اقتصادی آلمان ۱.۴ درصد کمتر از پیش بینی ها خواهد بود

"رابرت هابک" وزیر اقتصاد آلمان گفت که کشورش به خاطر حمایتش از اوکراین در برابر حملات بی دلیل روسیه هزینه می پردازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آلمان از طریق افزایش قیمت انرژی، افزایش تورم بالاتر و کاهش رشد اقتصادی گفت: ما نیز باید برای پرداخت این هزینه آماده باشیم.

پیامد جنگ اوکرانی بر اروپا/ رشد اقتصادی آلمان ۱.۴ درصد کمتر از پیش بینی ها خواهد بود

هابک تاکید کرد: این به معنای واقعی کلمه این است که آلمان در مقایسه با پیش بینی های سه یا چهار ماه پیش فقیرتر خواهد بود.

پس از آنکه شرکت گازپروم روسیه اوایل چهارشنبه عرضه گاز خود به لهستان و بلغارستان را متوقف کرد آلمان تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که عرضه انرژی پایدار باقی می ماند.

در همین رابطه هابک وزیر اقتصاد آلمان گفت: اروپا در همبستگی با هم خواهند ایستاد و عرضه گاز خود را متنوع تر خواهد کرد.

کارشناسان آلمانی نیز تاکید می‌کنند که تحریم گاز روسیه به ضرر اقتصاد داخلی آلمان است و خسارات اقتصادی جدی در پی خواهد داشت. برلین همزمان در حال کار روی رها کردن دیگر منابع انرژی روسیه در طول زمان است.

اتحادیه اروپا اخیراً پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه از زمان اعزام نیروهای مسکو به اوکراین را که شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، چوب، مواد شیمیایی و سایر محصولات می‌شود، به تصویب رساند.

صدراعظم آلمان طی اظهاراتی تأکید کرد که تحریم گاز روسیه به ضرر اقتصاد آلمان و اروپاست.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در مصاحبه ای که در مجله اشپیگل منتشر شد، گفت: تحریم ناگهانی گاز روسیه به سرعت برای اوکراین صلح به ارمغان نمی‌آورد.

وی در ادامه تأکید کرد که برای آلمان مهم است که از یک بحران اقتصادی جدی اجتناب کند.

شولتز گفت: اولاً، من اصلاً نمی بینم که تحریم گاز جنگ را متوقف کند. ثانیاً، شما طوری می‌گویید که انگار ما از آن درآمد داریم. نکته اینجاست که ما می خواهیم از یک بحران اقتصادی بزرگ، از بین رفتن میلیون ها شغل و (تعطیلی) کارخانه‌هایی که اصلاً در باز نمی شوند، جلوگیری کنیم.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha