۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴:۱۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84734364
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوئیس تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اجرا می کند

تهران- ایرنا- دولت سوئیس چهارشنبه شب اعلام کرد کشورش تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه و بلاروس را اعمال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از رویترز، دولت سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد: سوئیس  براساس تصمیمی که ۲۷ آوریل (هفتم اردیبهشت) گرفته شد، اقدامات اجرایی تحریم های اعمالی اتحادیه اروپا در هشتم آوریل ( ۱۹ فروردین) علیه روسیه ار انجام خواهدداد.

براساس بیانیه دولت سوئیس، اقدامات جدید شامل ممنوعیت واردات زغال سنگ، خاویار، الوار و غذاهای دریایی است که به عنوان منابع درآمد مهم برای روسیه تلقی می شوند.

همچنین صادرات کالاهای سوئیسی مانند ربات های صنعتی و برخی مواد شیمیایی که می تواند برای تقویت تولید صنعتی مسکو مورد استفاده قرار گیرد، به روسیه ممنوع شد.

سخت گیری های سوئیس علیه روسیه همچنین شامال تحریم های مالی بیشتر خواهد شد بطوریکه دیگر اجازه داده نمی شود تا تراست ها در سوئیس برای اتباع مقیم روسیه ثبت شوند.

تراست از اتحاد چند شرکت که کالایی مشابه به هم تولید می‌کنند و سهم عمده‌ای از بازار را در اختیار دارند به وجود می‌آید. تراست سهام شرکت‌هایی را که در آن عضو هستند، به صورت امانت نگه می‌دارد.

با ادامه فشاری های بین الملل بر روسیه به علت جنگ اوکراین، سوئیس نیز رویه گذشته را کنار گذاشته و از سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین تبعیت کرده، اما با اینحال اعلام کرده است که بی‌طرفی این کشور اجازه ارائه تسلیحات در مناطق درگیری را نمی‌دهد.

سوئیس همچنین ماه گذشته میلادی درخواست لهستان برای ارسال تسلیحات به منظور کمک به اوکراین را رد کرد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha