انقلاب اسلامی برای حرکت موفق در گام دوم نیاز به تقویت و ترویج روحیه بسیج دارد

اراک - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: انقلاب اسلامی برای حرکت موفق در گام دوم نیاز به تقویت و ترویج روحیه بسیج دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ پاسدار « محمد مهجوری» عصر چهارشنبه در آیین  گرامیداشت هفته بسیج کارگری در جمع کارگران و مدیران کارخانجات استان مرکزی افزود: بسیج و فرهنگ بسیجی مهمترین شاخصه پیروزی در دفاع مقدس بود که بسیج با ابتکار حضرت امام(ره) تشکیل و امام خمینی(ره) با بسیج مردمی انقلاب اسلامی را در برابر تهدیدات و توطئه های بیمه کرد.

وی بیان کرد: بسیج در انقلاب اسلامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: بسیج با نقش آفرینی موثر در مقاطع مختلف انقلاب به امید و مایه دلگرمی مردم تبدیل شده و کارآمدی بسیج در مقاطع مختلف این نهاد مردمی را به نسخه شفابخش مشکلات تبدیل کرده است.

سرهنگ مهجوری بیان کرد: امروز بسیج در اقشار مختلف نسخه عملیاتی و راهبردی دارد.

وی اظهار داشت: تلاش کارگران در سنگر تولید همچون جهاد فی سبیل الله است چراکه در شرایط فعلی دشمنان نظام اسلامی اقتصاد و تولید را هدف قرار داده‌اند و کارگران  نقش موثری در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان ایفا می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: با توجه به صنعتی بودن شهر اراک در بسیج ناحیه اراک برنامه های مختلفی در دستور کار است که در کانون‌ها و دفاتر بسیج کارگری و با تکیه بر گروه‌های جهادی کارگری اقدامات موثری در راستای حل

مشکلات کارگری و تحقق جهش تولید بر می‌دارد.

سرهنگ مهجوری عنوان کرد: ۳۶۰ گروه جهادی شناسنامه دار در عرصه های مختلف  در اراک سازماندهی شده‌اند و به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب خدمت رسانی می کنند.

وی گفت: گروه‌های جهادی کارگری پیشگام در امر خدمت رسانی به مردم هستند و در مقاطع مختلف بویژه سیل و کرونا خدمات بسیار گسترده‌ای به مردم و ولی نعمتان انقلاب ارائه کرده‌اند.
 
فرمانده سپاه ناحیه اراک ادامه داد: در راستای شعار امسال،  تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی برنامه‌ریزی‌های هدفمندی انجام شده و در راستای رفع مشکلات کارخانجات و تحقق جهش تولید شتابنده حرکت می‌شود.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کارگران به عنوان سربازان جبهه اقتصادی از ابتدای انقلاب همواره نقش موثری در پیشبرد اهداف و پیشرفت کشور داشته  و با تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از فرهنگ دفاع مقدس حماسه‌های بزرگی خلق کرده‌اند.

سرهنگ پاسدار سید «محمد سجادی» افزود: رفع موانع تولید و کمک به تحقق جهش تولید مهمترین رسالت بسیج کارگری است و این سازمان مردمی به عنوان یار و پشتیبان اصلی کارگران در راستای رفع دغدغه ها و مشکلات آنها

شتابنده حرکت می‌کند.

وی بیان کرد: در طول انقلاب اسلامی هرکجا که با رویکرد جهادی و بسیج حرکت شده، تهدیدات به فرصت ها تبدیل شده و این مهم باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: در سال گذشته با اقدامات موثر بسیج کارگری در راستای تحقق جهش تولید و اشتغال زایی طرح‌های مختلف در دستور کار بود که برکات فراوانی برای جامعه کارگری داشت و منجر به ایجاد یک‌هزار و ۸۰۰ شغل و تثبیت سه هزار شغل در کارخانجات و واحدهای تولیدی شد.

سرهنگ سجادی اظهار داشت: پای کار آوردن همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق شعار سال از مهمترین برنامه‌های بسیج کارگری در سال‌جاری است و راهبردها و برنامه‌های مختلفی تدوین شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: رصد و پایش مشکلات کارخانجات در دستور کار جدی است و با تکیه بر هیات‌های اندیشه ورز مشکلات کارخانجات و موانع تولید در کارخانجات و واحدهای تولیدی به طور مستمر پایش و ارزیابی می شود و راهکارهای علمی آنها نیز بررسی می‌شود.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات سپاه روح الله استان مرکزی افزود: هفته کار و کارگر و روز قشر بسیج کارگری فرصتی مناسب برای تجلیل از زحمات قشر زحمتکش کارگران است و بسیج کارگری در این راستا بیش از ۵۰ عنوان

برنامه در نظر گرفته که در سطح استان و در کارخانجات و واحدهای تولیدی برگزار می‌شود.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha