۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 2241
کد خبر: 84733468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بستر برای ایجاد  تحول در صادرات محصولات کشاورزی کشور فراهم است

کرج - ایرنا - رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اقدام جدید وزارت صنعت ، معدن وتجارت در تفویض اختیار برای راه اندازی میزهای توسعه صادرات به استان ها را حرکتی موثر در رفع مشکلات صادر کنندگان در عرصه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع  تبدیلی عنوان کرد.

به گزارش روز چهارشنبه  ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان البرز، محسن امینی در بازدید از اتاق بازرگانی البرز  گفت: با اتخاذ این تصمیم وزارت صنعت ، معدن و تجارت مسوولیت دبیر خانه میزهای توسعه صادرات کشاورزی به کمیسیون های کشاورزی اتاق های بازرگانی استانی سپرده شد و برای گروه های تولیدی انواع محصولات کشاورزی استان های معین انتخاب شده است.

وی افزود: در سال های اخیر تولیدکنندگان و صادر کنندگان محصولات کشاورزی البرز و کشور برای راه اندازی میزهای توسعه صادرات مانند میز سبزی و صیفی تلاش وافری داشتند که خوشبختانه این تلاش ها با نتایج موثری همراه شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز اظهار داشت:  در اجرای این تصمیم وزارت صمت استان های معین برای گروه های تولید محصولات کشاورزی صادرات محور انتخاب شده است.

 امینی افزود: بر اساس این تصمیم وزارت صمت دغدغه و نگرانی های صادرکنندگان در راستای توسعه صادرات غیرنفتی برطرف شده است.

ربیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق ایران گفت: میزهای توسعه صادرات محصولات کشاورزی در هفت گروه کالایی مشتمل بر "محصولات حیوانی و صنایع وابسته"، "میوه و تره بار"، "خشکبار"، "گل و گیاه"، "صنایع تبدیلی"، "محصولات لبنی" و "شیرینی، شکلات و فرآورده های غلات و صنوف تولیدی" در ۴۹ زیرشاخه تقسیم بندی شده است.

امینی با اشاره به اینکه توسعه صادرات بر اساس ظرفیت های تولیدی و صنعتی هر استان مشخص شده است افزود: بر این اساس برای البرز به عنوان استان معین سه میز صادراتی "ماکارونی و فرآورده های غلات"، "سبزی وتره بار" و "فرآورده های غلات" تعیین شده است.

وی اظهار داشت: میزهای تخصصی ویژه صادرات محصولات کشاورزی با توجه به ضرورت بررسی مسائل مهمی همچون تولید، صادرات، بسته بندی، نگهداری و ذخیره سازی و حمل و نقل در این حوزه راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: بر اساس فرآیند تولید کالاهای صادرات محور کشاورزی موضوعاتی نظیر تامین مواد اولیه، خدمات بازرگانی و فرآیند صادرات تولیدات این حوزه و توسعه بازارهای هدف صادراتی از مباحث ضروری و قابل بحث در جلسات میزهای ملی و استانی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی است.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha