استاندار خراسان رضوی: مشارکت مردم در اجرای نهضت ملی مسکن افزایش یابد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی بنیاد مسکن را مکلف کرد که به هر میزان که می تواند میزان مشارکت مردم را در ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان افزایش دهد تا سرعت عملیات اجرایی این طرح افزایش یابد.

یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن در محل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تامین زمین ۷۳۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد افزود: مشکلی در تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیست اما باید واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان که متولی آن بنیاد مسکن است در حد امکان ۲ طبقه ساخته شود.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی طبق برنامه ریزی انجام گرفته ۲ ساله در قالب طرح نهضت ملی مسکن، باید ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را طی مدت ۱۵ ماه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان بسازد.

استاندار خراسان رضوی همچنین به ساخت ۶۴ هزار واحد مسکن روستایی طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان طی ۲سال اشاره و بیان کرد: ساخت این واحدها در روستاها باید به نحوی باشد که اگر هر یک از جوانان درصدد بازگشت از شهر به روستاها و تشکیل خانواده جدید شوند بتوانند مسکن مورد نیاز را در روستاها داشته باشند.

نظری افزود: طرح هادی روستایی با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و بهبود مسکن روستاییان تاکنون در ۲ هزار و ۴۵۵ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی اجرا شده و در ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در دست تهیه است.

وی ادامه داد: طرح هادی ۷۸۹ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۱ نیازمند بازنگری (نوبت اول) با اعتبار ۶۳۱ میلیارد ریال است و نوبت اول بازنگری طرح هادی ۸۸ روستای استان  به اتمام رسیده است و برای نوبت دوم بازنگری اعتبار ۸۸ میلیارد ریالی نیاز است.

استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به تخصیص اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی سفر هیات دولت به خراسان رضوی، برنامه ریزی در این خصوص شامل سه مرحله  اولویت بندی هر شهرستان و در دوره زمانی یک ساله است که هر مرحله شامل ۲ فرآیند اجرایی نقشه برداری و تهیه طرح و تصویب آن است.

نظری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی تا پایان شهریور ماه امسال فرصت داد تا همه طرحهای هادی روستایی استان را تعیین تکلیف و مشکل روستاها در این زمینه را حل کند و عملیات نقشه برداری را برای تهیه و بازنگری طرح هادی انجام دهد.

وی اضافه کرد: استعلام های مربوطه از دستگاه های اجرایی در خصوص طرح هادی روستایی بدون نوبت و در اسرع وقت انجام خواهد گرفت.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این بنیاد تاکنون عملیات اجرایی ۲ هزار و ۷۲۴ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن را در استان در قالب "بنیاد ساخت"، "گروه ساخت" و "خود مالک" آغاز کرده است.

سید رضا موسوی نیا افزود: تاکنون نیز ۱۱۶ هزار و ۷۳۶ نفر از خراسان رضوی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۳۴ نفر انصراف داده و سه هزار و ۴۴۸ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان آورده خود را واریز کرده اند.

خراسان رضوی سه هزار و ۲۸۱ آبادی دارای سکنه دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۹۶ روستا دارای جمعیتی بالای ۲۰ خانوار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha