۵۲ مدرسه حاشیه جاده خراسان شمالی ایمن می شود 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: امسال ۵۲ مدرسه در حاشیه جاده های استان به صورت آموزشی و فیزیکی ایمن می شود. 

جعفر شهامت روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال قرار است ۴۲ مدرسه حاشیه جاده های استان به صورت آموزشی و ۱۰ مدرسه هم به صورت فیزیکی ایمنی سازی شود و تردد و عبور دانش آموزان از عرض جاده با کمترین مخاطرات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های ایمن سازی مدارس در ۲ سال گذشته متاثر از شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس به خوبی اجرا نشد افزود: این طرح امسال به جد پیگیری می شود و قرار است چهار هزار و ۹۶۰ دانش آموز زیر پوشش طرح ایمن سازی مدارس قرار گیرند و البته در اجرای این طرح ها از توان معلمان هم بهره گرفته می شود. 

وی خاطرنشان کرد: ایمن سازی فیزیکی شامل اقداماتی همچون آرام سازی ترافیک و ایمن کردن عبور و مرور دانش آموزان است و ایمن سازی آموزشی هم شامل ارائه آموزش و تجهیزات و اقلام کمک آموزشی لازم به دانش آموزان می شود.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی تاکنون ۲۰ هزار دانش آموز در مدارس مختلف زیر پوشش طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه جاده قرار گرفته اند.    

از سال ۹۳ تا کنون ایمن سازی فیزیکی ۸۰ مدرسه و ایمن سازی آموزشی در بیش از ۱۰۰ مدرسه حاشیه جاده های استان انجام شده است.

در خراسان شمالی حدود ۲۰۰ مدرسه درحاشیه جاده ها قرار دارد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha