سفیر فلسطین در بغداد: عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی بدانند اسرائیل از حمایت خود نیز عاجز است

بغداد-ایرنا- «احمد عقل» سفیر فلسطین در عراق می گوید: برگزاری مراسم روز جهانی قدس با توجه به تجاوزات اخیر صهیونیست ها به مسجد الاقصی و نیز تلاش های عادی سازان روابط با رژیم صهیونیستی اهمیت مضاعفی یافته است.

سفیر فلسطین در بغداد امروز (چهارشنبه) در آستانه برگزاری روز جهانی قدس در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: روز جهانی قدس باید باشد، زیرا قدس و ملت فلسطین در مقابل اشغالگری صهیونیست ها در خط مقدم حفظ مقدسات اسلامی ایستاده اند و باید مانع تجاوز اسرائیل برای تقسیم مسجد الاقصی شد.

احمد عقل با اشاره به طرح های خطرناک صهیونیست ها مبتنی بر ایدئولوژی صهیونیستی احیای «معبد هیکل» افزود: صهیونیست ها در این راستا تلاش کردند در صحن مسجد الاقصی قربانی کنند.

شایان ذکر است که یهودیان افراطی باور دارند برای احیای معبد هیکل که ادعا می کنند حضرت سلیمان آن را بنا کرده است باید گوسفندی را به صحن مسجد الاقصی برد و آن را به نشانه آمادگی معنوی قربانی کرد و خون آن را روی سنگفرش مسجد ریخت. نام این مراسم را «قربانی عید فصح» گذاشته اند. تاکنون مسلمانان مقاوم فلسطینی اجازه چنین کاری به آنها نداده اند، اما جنبش های صهیونیستی پیش تر جایزه ای ۳ هزار و ۱۰۰ دلاری برای کسی تعیین کرده بودند که بتواند چنین اقدامی کند.

سفیر فلسطین می گوید: آنها ادعا می کنند «هیکل سلیمان» زیر قبه مسجد الاقصی است و تنها با این کار (قربانی)، آشکار می شود، اما ملت فلسطین با چنگ و دندان و استفاده از همه امکانات، اجازه چنین تجاوزی به صهیونیست ها نداده است.

سفیر فلسطین در عراق با تاکید بر این که دشمن صهیونیستی زبانی جز زور، مقابله، مقاومت و جنبش امت نمی فهمد، گفت: آنچه نام عادی سازی روابط بر آن گذاشته شده است تلاشی از سوی رژیم های لرزان (عرب) در جستجوی حمایت است؛ رژیم هایی که تصور می کنند اسرائیل از آنها حمایت خواهد کرد در حالی که صهیونیست ها از حمایت و حفاظت خود نیز عاجزند.

احمد عقل ادامه داد: اسرائیل در وضعیت ضعف راهبردی شدید و مواجه با تهدیدهای موجودیتی است و «با عادی سازی روابط تلاش می کند از روی حقوق فلسطینیان بپرد».

سفیر فلسطین تاکید کرد: توافق قرن مرده است و عادی سازی نیز خواهد مرد؛ ملت های ما و امت اسلامی – عربی پیروز خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha