۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۲۳
کد خبر: 84732492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب رتبه نخست رویداد اینوتکس توسط دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی

اردبیل - ایرنا- سمیرا نعمت‌زاده ، دانشجوی دکتری رشته مکانیزاسیون کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی و مسئول هسته نوآور "فرتاک ناژو" مستقر در مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی توانست رتبه نخست را در رویداد اینوتکس از آن خود کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از دانشگاه محقق اردبیلی ، رویداد اینوتکس پیچ به‌عنوان آخرین رویداد سال ۲۰۲۲، اول اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگانی از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 از بین ۴۸ تیم ثبت‌نام‌کننده ۲۱ تیم به مرحله ارائه نهایی راه یافتند و از این‌ بین سه تیم از هر استان منتخب شدند که تیم فرتاک ناژو با ایده  Refood (جیره غذایی دام و طیور و آبزیان حاصل از پسماندهای بازیافت شده) توانست به‌عنوان تیم منتخب استان اردبیل انتخاب شده و همچنین با توجه‌ به حدنصاب نمرات کسب شده، توانست بالاترین رتبه را از بین سه تیم منتخب کسب کند و در رتبه اول رویداد اینوتکس پیچ شمال غرب قرار گیرد.

ایده مذکور در راستای جهت‌دهی پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه محقق اردبیلی بر پایه نیاز اساسی این استان در جهت مدیریت و استفاده از پسماندهای غذایی دانشگاهی شکل‌گرفته است و در ادامه فعالیت تیم "فرتاک ناژو" قرار است راستای تحقیقاتی به سمت مدیریت پسماند غذایی استان و کشور هدایت شود.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha