هواشناسی از ادامه بارش‌ رگباری و پراکنده باران در استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از ادامه بارش‌های رگباری و پراکنده باران طی چند روز آینده در بیشتر نقاط این استان خبر داد.

محمدحسن باقری شکیب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران ور عد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: فعالیت این سامانه به صورت رگبار موقت باران است که می تواند موجب سیلابی شدن رودخانه ها و آب گرفتگی سطح معابر در مناطق شهری و روستایی استان همدان شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال وقوع رعد و برق به ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، افراد از حضور در ارتفاعات و فضای باز طبیعت خودداری کنند.

باقری‌شکیب افزود: در پی ابرناکی هوا دمای شبانه هوای بیشتر نقاط استان همدان چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشاسیی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه باران سنجی «قشلاق نشر» از توابع شهرستان همدان با ۱۸ میلی‌متر بیشترین و ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان با حدود پنج میلی‌متر کمترین میزان بارندگی استان را ثبت کرده اند.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک ترین دمای هوای استان را داشتند.

باقری شکیب ادامه داد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز طی این مدت به ترتیب ۱۹ و ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha