۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84732066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله سایبری به رسانه‌های سعودی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۱۰
کد خبر: 84732066
حمله سایبری به رسانه‌های سعودی

تهران – ایرنا – رسانه‌های سعودی امروز سه شنبه ادعا کردند، هکرهای عراقی شامگاه دوشنبه تارنمای شبکه‌های سعودی «الحدث» و «العربیه» را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند و در پی آن فعالیت این وب‌سایت‌ها با اختلال مواجه شد.

به گزارش ایرنا، شبکه الحدث وابسته به سعودی با تایید حمله سایبری اعلام کرد که هکرهای عراقی تارنمای آن را هک کرده اند.

بر پایه گزارش ها، گروه هکری عراقی به نام «الطاهره» مسئولیت حمله سایبری را بر عهده گرفته است.

حمله زمانی صورت گرفت که شبکه الحدث در حال پخش برنامه های زنده خود بود.

این شبکه سعودی در خبری که در «یوتیوب» منتشر کرد، مدعی شد که گروه سایبری وفادار و حامی ایران مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.

الحدث ساعاتی پیش همچنین اعلام کرد کرد که تارنمای آن پس از انجام این حمله سایبری فعالیت خود را دوباره از سر گرفت.

در همین حال، وب سایت شبکه خبری «العربیه» نیز هنگام پخش زنده تلویزیونی هدف حمله سایبری قرار گرفت.

گروه هکری عراقی الطاهره مسئولیت این حمله سایبری را هم برعهده گرفته است.

برخی منابع عراقی روز یکشنبه اعلام کردند که حمله سایبری گسترده‌ای علیه پایگاه‌های خدماتی حکومتی عربستان سعودی از داخل خاک عراق صورت گرفته و خدمات الکترونیکی وزارت نفت و شرکت هواپیمایی دولتی عربستان را از دسترس خارج کرده است.

در صفحه ها و کانال های خبری عراقی، در شبکه های اجتماعی خبر می دهند که این عملیات با نام «شهید ابو فاضل طومر» در ساعت ۲۱:۰۰ روز شنبه به وقت محلی، وزارت نفت و سازمان هواپیمایی عربستان سعودی را هدف گرفته است.

این شبکه ها اعلام کردند: «خواسته ما واضح است؛ ما سیستم داخلی مراکز نفتی عربستان سعودی را به خاطر احترام ماه مبارک رمضان تعطیل نکردیم (اشاره به تعطیلی خدمات الکترونیکی و نه بیشتر) اما می‌گوییم جنگ بیهوده علیه یمن و

چاپ کتاب‌های تکفیری تروریستی و صادرات آن به جهان را متوقف کنید.»

ابوفاضل طومر که این عملیات سایبری به نام او انجام شده است، شهیدی یمنی و فرمانده ای معروف به فداکاری های بی بدیل در جبهه دفاع یمن در برابر تجاوزگری ائتلاف سعودی است که در نهم فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی به شهادت رسید.

پیش‌تر در ۳۱ فروردین ماه، منابع خبری عراق گزارش داده بودند، حمله سایبری گسترده به وب‌سایت‌ها و سرورهای رژیم صهیونیستی برای دومین روز متوالی از خاک عراق باعث توقف سایت فرودگاه بن گوریون در تل آویو شد.

قبل از آن، در حمله گسترده بامداد چهارشنبه گذشته نیز هکرهای عراقی به پایگاه‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی، این پایگاه‌ها از جمله شبکه تلویزیونی رسمی اسرائیل (شبکه ۹) را از دسترس خارج کردند.

بامداد چهارشنبه گذشته، برخی گروه های عراقی در شبکه های اجتماعی اعلام کردند که این حملات گسترده را هکرها به پایگاه های اینترنتی رژیم صهیونیستی و تعدادی از پایگاه های رسمی اسرائیلی آغاز کردند.

منابع اسرائیلی نیز اذعان کردند که حملات گسترده به پایگاه های اینترنتی رسمی و رسانه ای این رژیم در مقیاسی بی سابقه رخ داده است. شبکه ۹ تلویزیون رژیم صهیونیستی، شبکه ۱۱ اسرائیل و شبکه «کن» سه پایگاه رسانه ای مهم اسرائیلی است که از دسترس خارج شده بود.

گفته می شود گروه هکری عراقی به نام «فریق الطاهره» آن عملیات وسیع را انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha