۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1101
کد خبر: 84732062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اظهارات معاون اجرایی رئیس جمهور درباره اصلاح ساختار کمیسیون اقتصادی دولت

تهران- ایرنا- معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری درباره ابلاغ مصوبه دولت در خروج ۲ معاون رئیس‌جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت گفت: درپی انتشار این مصوبه که هدف اصلاح ساختار کمیسیون اقتصادی دولت است متاسفانه گمانه‌زنی‌هایی سلیقه‌ای و ناروایی از سوی برخی از رسانه‌های داخلی و خارجی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «سید صولت مرتضوی» در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره این مصوبه گفت: در یکی از نشست‌های دولت بحث حضور اعضای دولت در کمیسیون‌های مربوطه بود که پیشنهاد دادم تعداد اعضای کمیسیون‌ها بالا باشد و از این منظر ضرورت دارد که اصلاحاتی در کمیسیون‌ها صورت بگیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: بر این اساس من که عضو ۲ کمیسیون (زیربنایی و اقتصادی) دولت بودم، حضور در کمیسیون اقتصادی مستلزم اظهارنظر کارشناسی درباره جزئیات تصمیمات و لوایح اقتصادی بود، پیشنهاد کردم که از این کمیسیون خارج شوم و مطابق درخواست بنده محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور هم این درخواست را داشت.

مرتضوی در تکمیل این بخش از اظهارات توضیح داد: لازم بود این کمیسیون با حضور حداکثری وزیران که بیشتر در جریان جزئیات امور مرتبط با دستگاه‌های تحت مدیریت خود هستند، تشکیل شود. و از طرفی برای اصلاح اعضای کمیسیون باید در هیات وزیران تصمیم‌گیری می‌شد و ۲ روز گذشته هم توسط معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد که «رضایی» همچنان به نقش‌آفرینی فعالانه خود در معاونت اقتصادی و موقعیت‌های مختلف دولت از جمله دبیری ستاد اقتصادی ادامه می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ در پی ابلاغ مصوبه مربوط به حذف معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس جمهور از ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت، گمانه‌زنی‌هایی نادرستی درباره همکاری معاونان اجرایی و اقتصادی آیت‌الله رئیسی با دولت سیزدهم صورت گرفت و برخلاف گمانه‌هایی که درباره مصوبه دولت  مطرح شده، این تصمیم مهم در واقع گام مهمی در راستای چابک‌سازی این کمیسیون است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha