زنجانی‌ها بیش از چهار میلیارد تومان در پویش آزادی زندانیان مشارکت کردند

زنجان- ایرنا - مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان، با بیان اینکه واریزی مردم و خیرین برای مشارکت در پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، تاکنون چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است گفت: علاوه بر آن یک قطعه زمین به ارزش تقریبی ۷۰۰ میلیون تومان از سوی یک خیر ابهری برای آزادی زندانیان اهدا شد.

علاألدین کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اظهار رضایت از مشارکت شایسته مردم نیکوکار این استان در فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد افزود: در این امر خیر و خداپسندانه ۶ هزارو ۸۰۰ نفر در استان مشارکت کردند.

وی با اشاره به اینکه کمک های خیرخواهانه حد و حدودی ندارد خاطرنشان کرد: میزان کمک خیرین از ۱۰ هزار تومان تا ۱۵۰ میلیون تومان بوده است و در میان آنها، یک خیّر برای آزادی چهار زندانی، ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت کرده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان، با بیان اینکه پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از عید تا عید در استان آغاز شده است، اظهارداشت: از آغاز اجرای طرح تاکنون ۲۰ زندانی آزاد شده است و بر اساس هدفگذاری انجام شده ۱۰ نفر دیگر نیز تا عید فطر آزاد می شوند.

کریمی از ادامه پویش آزادسازی زندانیان تا پایان ماه رمضان خبرداد و گفت: به جز این تعداد ۳۰ نفر دیگر نیز به دلیل جرایم مالی و غیرعمد هم اکنون در زندان به سر می برند که با کمک خیرین، در نوبت دوم هدفگذاری آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، شرایط آزادی آنها نیز فراهم خواهد شد تا تعداد زندانیان آزاد شده در طرح پویش به ۶۰ نفر برسد.

وی آمار زندانیان را شناور عنوان کرد و افزود: در هدفگذاری پویش آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۶۰ نفر مشمول طرح آزادی شدند و برای بقیه و ورودی های جدید در طرح های آتی برنامه ریزی خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان، افزود: در بین زندانیان جرایم مالی و غیر عمد زندانی خانم وجود ندارد و همه آنها آزاد شده اند.

کریمی با اشاره به اینکه هر یک از خیران در این نوبت از آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد، بانی آزادی یک تا چهار نفر از زندانیان شدند، خاطرنشان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به ۲ صورت مستقیم و غیرمستقیم انجام می شود.

وی  اظهارداشت: در روش مستقیم خیران و علاقه مندان به مشارکت در آزاد سازی زندانیان، با مراجعه مستقیم به این ستاد، در جریان وضعیت هریک از زندانیان  قرار می گیرند و آنها نیز پرداخت همه مبلغ و یا بخشی از مبالغ بدهی زندانی را بر عهده می گیرند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان،  تصریح کرد: در روش غیرحضوری نیز خیران پس از اطلاع از وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد با واریز مبالغ مورد نظر به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۳۶۲۶ به نام ستاد دیه استان زنجان زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم می کنند.

کریمی در پایان با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم در مواجهه با برخی سودجویان گفت: در روزهای اخیر تعدادی از سودجویان در فضای مجازی اقدام به جمع آوری مبالغی تحت عنوان کمک به آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد کرده اند که باید در برخورد با آنها کاملا دقت شود.

وی از شهروندان خواست قبل از واریز کمک های خود برای مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، پس  از تماس با ستاد دیه استان و اطمینان از اصالت شماره حساب‌های اعلام شده، نسبت به واریز کمک های خود اقدام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha