استاندار سمنان: آموزش و پرورش نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق شعار سال دارد

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: آموزش و پرورش نقش تعیین‌کننده‌ای در تحقق شعار سال تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین دارد و باید برای آن برنامه ارایه دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات یادگار امام(ره)استانداری افزود: آموزش و پرورش نقش شایانی در تحقق شعار سال خواهد داشت که لازم است برنامه عملیاتی و کاربردی مدون خود را در این حوزه در استان، ارایه کند.

وی بیان کرد که از تمامی ظرفیت های موجود در بحث برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم در استان و شهرستان ها استفاده شود.

 استاندار سمنان با اشاره به اینکه در قالب برنامه شاد و در طی همه گیری کرونا، اقدامات خوبی توسط معلمان انجام شد و حجم وظایف آنها افزایش یافت که جای تقدیر و تشکر دارد، افزود: همه دستگاه های اجرایی تکلیف دارند با ستاد گرامیداشت مقام معلم همکاری لازم و مطلوب را داشته باشند.

هاشمی اضافه کرد: مدارس غیر دولتی در حوزه مهارت آموزی و کسب و کار ورود جدی و موثر داشته باشند، در استان نیز بسته های تشویقی برای این مراکز تدوین و ارایه خواهد شد.

وی ابراز داشت: بانکهای استان برای ارایه تسهیلات به متقاضیان تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی غیردولتی آمادگی دارند.

هاشمی افزود: از مناطق کم برخوردار، بافت فرسوده و حاشیه شهرهای استان در حوزه ایجاد مراکز آموزشی، غفلت نشود و توسعه متوزان آموزشی در دستور کار باشد.

 استاندار سمنان تاکید کرد: تقویت امور مرتبط با آموزش و پرورش، به نوعی سرمایه گذاری و توجه به نیروی انسانی و مدیریت آینده نظام است که ضرورت دارد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استان سمنان ۱۲۴ هزار دانش آموز در یکهزار واحد آموزشی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha