۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳:۲۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84731570
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هیاتی از وزارت مهاجرین افغانستان به ایران سفر خواهد کرد

تهران- ایرنا- وزارت مهاجرین افغانستان اعلام کرد که یک هیات به ریاست ؛ سرپرست این وزارتخانه قبل از عید (فطر) به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از طلوع نیوز، خلیل الرحمان حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین افغانستان هدف از این سفر را بررسی چالش‌های مهاجران این کشور در ایران و نیز حل تنش‌های پیشین میان کابل و تهران معرفی کرد.

خلیل الرحمان حقانی افزود: در این سفر درباره تمامی مسائلی اتباع افغانستانی مقیم ایران گفت و گو و تبادل نظر خواهد شد.

جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال گذشته ثابت کرده همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم های ظالمانه، به پناهندگان و مهاجران خارجی بویژه اتباع افغانستان خدمات ارزشمندی در حوزه‌هایی چون آموزش، بهداشت، درمان، معیشت، حرفه آموزی و اشتغال ارائه کرده است.

براساس گزارش ؛ اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ؛  ۹۷ درصد از پناهندگان و مهاجران افغانستانی در کنار مردم ایران زندگی می‌کنند و حدود ۳ درصد از پناهندگان به دلیل آسیب پذیر بودن در مهمانشهرها هستند.

دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بدون در نظر گرفتن کمک های اندک سازمان های بین المللی، در تمام زمینه‌ها به جامعه پناهندگان و مهاجران افغان خدمات ارائه می‌دهد.

جمهوری اسلامی ایران بارها خواستار مسئولیت پذیری کشورهای اروپایی و جوامع بین‌المللی همچون سازمان ملل متحد در تخصیص بیشتر منابع مالی و حمایت‌های همه جانبه از دولت جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مشکلات پناهندگان ساکن در ایران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha