۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84730923
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در کردستان تولید شد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲
کد خبر: 84730923
بیش از ۳۲ هزار تن گوشت قرمز در کردستان تولید شد

سنندج- ایرنا- مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۳۲ هزارتن گوشت قرمز سال گذشته در استان تولید شد، گفت: کردستان از لحاظ تولید گوشت قرمز رتبه سیزدهم کشور را دارد.

خسرو کریمی‌پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه در حال حاضر سه میلیون و ۴۸۹ هزار واحد دامی در استان وجود دارد، اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ بهره‌بردار در بخش دام استان هم مشغول به کار هستند.

وی به جمعیت دام استان هم اشاره کرد و افزود: جمعیت بز و بزغاله استان ۲۵۵ هزار راس، جمعیت گاو و گوساله هم ۱۸۵ هزار راس و گوسفند و بره هم بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار راس است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: میزان تولید گوشت قرمز در سال ۱۳۹۹ در استان ۳۱ هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به ۳۲ هزار و ۴۳۵ تن افزایش یافت.

کریمی‌پناه با بیان اینکه ۵۰ درصد گوشت تولید شده از دام سبک در داخل استان مصرف و مابقی به خارج از استان صادر می شود، یادآور شد: بخشی از گوشت گوساله مورد نیاز استان را از استان‌های مرکزی کشور وارد می‌کنیم.

وی به وضعیت توزیع نهاده های دامی در استان اشاره کرد و گفت: در فروردین سال ۱۴۰۰، ۲۵ هزار تن کنسانتره دامی در استان توزیع شد و این میزان در اسفند همین سال به ۶۲ هزار تن رسید به عبارتی تا پایان سال توزیع نهاده های دامی در استان بیش از ۲ برابر افزایش داشته است.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است؛ از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

جمعیت بهره‌بردار کشاورزی استان کردستان ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha