۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 84730813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کم کاری‌ها در پیشبرد امور مورد قبول نیست

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با بیان اینکه در تمامی حوزه‌ها در استان نیازمند مدیران جهادی هستیم، گفت: همه ما بدهکار نظام مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم، بنابراین کم کاری‌ها مورد قبول نیست.

اسدالله عباسی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: مدیر جهادی و انقلابی روز تعطیل و غیرتعطیل نمی‌شناسد زیرا همه ما بدهکار نظام مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم بنابراین کم کاری‌ها مورد قبول نیست.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: جهاد تبیین از دستاوردهای نظام است و دستاوردها فقط مادی نیست بلکه دستاوردهای نظام شامل معنویات نیز می شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: دشمنان سعی می کردند این موضوع را به انحراف بکشانند اما باید اینچنین مسائلی به درستی در جامعه بویژه برای نسل کنونی تبیین شود.

عباسی با اشاره به اینکه ترسیم واقعه عاشورا از مصادیق حفاظت از فرهنگ ایثار و شهدا در طول دوران مختلف است، افزود: حفظ و نگهداری این اسناد و انتقال آن به نسل‌های آینده امری بسیار حیاتی و ضروری است و نباید از جانب هیچ دستگاهی در این زمینه کوتاهی شود.

وی با اشاره به در پیش بودن روز و هفته معلم افزود: شهید مطهری معلم بزرگی بود که دشمن با شهادت ایشان مغز متفکر اسلام را نشانه گرفت اما با این وجود کتاب هایش هنوز بعد از سالها نشاط و پویایی دارد که این امر برگرفته از آموزه های دینی است.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به یازدهم اریبهشت به عنوان روز کار کارگر به ۴۷۰ شهید کارگر در استان گیلان و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت این شهدا اشاره کرد و گفت: ما شهدای فاخر بسیاری داریم که نباید فرصت را برای شناساندن آنها از دست بدهیم.

وی ادامه داد: در حوزه کنگره میرزاکوچک جنگلی قصد داریم این کنگره را به شکل ملی و بین‌المللی برگزار نماییم.

عباسی استفاده از ظرفیت تئاتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: فرهنگ ایرانی و اسلامی  با ایثار و شهادت گره خورده و امسال اعتبارات خوبی به برنامه‌های فرهنگی این حوز در گیلان اختصاص داده می شود. 

استاندار گیلان با تاکید بر مشارکت افراد در مسئولیت های مختلف برای حوزه های فرهنگی گفت: اعتبار مناسب برای بخش فرهنگی امسال در نظر گرفته می شود البته برای اجرای این طرح ها اجازه هدر رفت بیت المال را نمی دهیم و اعتبارات به دستگاههایی اختصاص می یابد که طرح و برنامه داشته باشند.


 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha