۸۱۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در خراسان شمالی کشف و معدوم شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۸۱۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف در بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان کشف و معدوم‌ شد.

دکتر محمدرضا اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۲ هزار و ۳۶۶ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و مواد غذایی، شیرینی فروشی‌ها، مکان های تهیه و فروش اختصاصی زولبیا، بامیه و شیرینی‌های سنتی، مراکز فروش آش و حلیم، مساجد و اماکن متبرکه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد بازدیدها، ۳۰۳ مورد مربوط به بازرسی از شیرینی فروشی ها و کارگاه های قنادی، ۱۴۲ مورد بازرسی از محل های تولید و تهیه و فروش اختصاصی زولبیا بامیه و شیرینی های سنتی، ۱۳۹ مورد بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم، یکهزار و ۴۶۶ مورد بازرسی از سایر مراکز عرضه و  فروش مواد غذایی و ۳۱۶ مورد نیز بازرسی از  مساجد  و اماکن متبرکه بوده است.

اکبری ادامه داد: از این تعداد ۱۴مورد به مراجع قضایی استان معرفی شد.

وی با اشاره به نظارت بهداشتی ۱۸ تیم بازرسی استان در ماه مبارک رمضان، گفت: با توجه به اهمیت سلامت مردم، نظارت‌های مستمر بر مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، همچنان ادامه دارد و در صورت مشاهده مورد غیر اصولی با متخلفان برخورد می‌شود.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: همچنین انجام نمونه‌برداری‌های لازم از مواد خوراکی توسط کارشناسان بهداشتی در قالب گشت‌های مشترک از قنادی‌ها، حلیم‌پزی‌ها و سایر مراکزی که به نحوی با موادغذایی در ارتباط هستند، بصورت ویژه در این ایام در حال انجام است.

اکبری از شهروندان خواست که در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید، انقضا و نیز کیفیت محصولات و وضعیت مرکز عرضه‌کننده کالا، توجه جدی داشته باشند.

۳۶ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha