وزیر کار: جامعه کارگری در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها است

شهرری - ایرنا - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه جامعه کارگری خط مقدم مبارزه با تحریم ها است، گفت: باوجود فشارهای اقتصادی، این جامعه کارگری بود که تحریم ها را شکست. 

به گزارش ایرنا، حجت الله عبدالملکی روز دوشنبه در آئین تجدید میثاق جامعه کار و کارگری با آرمان های امام راحل با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی، کارگران باز هم در خط مقدم بودند، اظهار داشت: در زمان تحریم ها و به جهت ضعف ها، فشار اقتصادی ایجاد شد اما جریانی که فشار تحریم را شکست جامعه کارگری بود و شکست مفتضحانه ای بر آمریکا وارد شد. 

به گفته این مسئول، آن زمانی که بشر شروع به تولید کرد، ابزاری نداشت اما به واسطه کار و نیازها ابزار تولید و کارهای بزرگتر شکل گرفت و صنایع و سرمایه ها ایجاد شد.

وی افزود: برخی شئون زندگی ۲ بعدی است یعنی حیات اُخروی و هم دنیوی دارد که یکی از آنها تولید است و اگر تولید نباشد حیات دنیوی وجود ندارد و مهمترین عنصر تولید، نیروی کار است.

مقام عالی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در دین اسلام کار و تولید در حیات دنیوی و اخروی مهم  و براساس آموزه های دینی کسی که کار و تلاش می کند مثل کسی است که در راه خدا جهاد می کند.

عبدالملکی یادآور شد: پیامبر اسلام (ص) کف دست کارگر که منشا کار و تولید است را می بوسد و در سیره اهل بیت (ع) در ارج کار بسیار گفته شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه کارگری هنواره پای ثابت موفقیت های انقلاب اسلامی بوده است، گفت: پیش از انقلاب نیز هرجا قیام  و تجمعی در حمایت از امام و آرمان های ایشان بود کارگران حضور داشتند و شما ببینید در بیانات امام راحل هم کمتر جایی می توان پیدا کرد که اسمی از کارگران نباشد.

وی اضافه کرد:  پس از انقلاب هم کارگران در دفاع مقدس هزاران شهید تقدیم انقلاب کردند و در زمان بعد جنگ که کشور نیاز به ساخته شدن داشت هم بار اصلی بر دوش کارگری بود و هست.

عبدالملکی با اشاره به بیانات امام راحل که ستون های جامعه کارگران و کشاورزان هستند، تاکید کرد: عنصر کار و کارگر در اسلام و انقلاب مهم است که امام می فرمایند که این ها هستند که زمین را آباد می کنند.

این مسئول افزود: طبق آیات قرآن یکی از دستورات خداوند به انسان آبادی زمین است که جامعه کار و کارگری در این زمینه نقش مهمی دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین گروه های جامعه هدف در دولت مردمی آیت الله رئیسی را جامعه کارگری معرفی کرد و گفت: رئیس جمهور همواره بیش از هر جمعی در جمع کارگران حضور پیدا می کنند و فضاهایی رفتند که حتی وزرا و مدیران میانی هم رغبتی برای حضور در این مکان ها ندارند. 

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی از سال ها قبل در میان کارگران می رفتند و با مشکلات آنان آشنا هستند؛ دولت سیزدهم خود را دولت حامی کارگران می داند چرا که بیش از ۶۰ درصد جمعیت و ستون جامعه هستند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: وظیفه ما خدمت رسانی به جامعه کارگری است چرا که آنان ستون های انقلاب هستند و دولت تلاش می کند فضای کسب و کار و تولید و هم معیشت کارگران بهبود یابد.

این مسئول اظهار داشت: به مدیران کل خود هم ابلاغ کردم که اولویت هایشان رسیدگی به نیازمندی های کارگران باشد و بدانید که توجه و تلاش ما در دولت و وزارتخانه ایجاد شرایط مساعد برای فضای کسب و کار و معیشت کارگران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  اضافه کرد: ما شورای عالی کار را تشکیل دادیم و نفرات در هیات وزیران انتخاب شدند و به صورت منظم این جلسات تا به امروز برگزار کردیم.

وی خطاب به حضار و کارگران افزود: دولت مصمم است که تصمیمات شورای عالی کار را اجرایی کند و می دانید که این شورا بیشتر متشکل از نمایندگان خود شما هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مسکن کارگران نیز گفت: دولت میانگین ساخت یک میلیون مسکن در سال را دنبال می کند و در این راستا اولویت با کارگران است.

عبدالملکی یادآور شد: در سال گذشته هم تفاهم نامه ای برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم تلاش می کنیم وضعیت مسکن این قشر بهتر شود.

۵ تا ۱۱ اردیبهشت ماه به عنوان «هفته کار و کارگر» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha