به گزارش خبرنگار گردشگری ایرنا، تولید و محتوای تلاشهای تبلیغاتی و بازاریابی اصولی به مراتب از تولید و فروش خود محصول مهمتر است، بنابراین اگر کشوری از امکانات و ظرفیت های بالقوه گردشگری برخوردار باشد ولی روش تبلیغاتی و معرفی این جاذبه ها و پتانسیلها را در برنامه کلان خود قرار ندهد، به طور یقین در رشد و توسعه صنعت گردشگری خود موفق نخواهد نبود.
در دنیای پر رقابت صنعت گردشگری معرفی و تبلیغات هدفمند و اثربخش حرف اول را میزند و از حلقههای مفقوده در صنعت گردشگری ایران محسوب میشود، اگر چه هزینه تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی با برد جهانی برای جذب گردشگری بسیار بالاست، اما سیاستهای تشویقی برای ورود به این عرصه میتواند برای شرکتها و موسسات بزرگ بسیار محرک و جذاب باشد، سیاستهایی مانند معافیتهای مالیاتی.
ضرورت معرفی چهره واقعی و فرهنگ میهماننوازی و اصیل ایران زمین
علیاصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی معتقد است که لزوم معرفی هرچه بهتر و بیشتر ظرفیتهای گردشگری کشور در راستای نمایش چهره واقعی ایران و انعکاس فرهنگ میهماننوازی و اصیل این سرزمین از مهمترین دغدغههای همیشگی متولیان صنعت گردشگری بوده است؛ اما باید اذعان کنیم که تاکنون اقدامات و فعالیتهایمان متناسب با ظرفیتهای بی شمار کشورمان نبوده است.
وی به تدبیر دولت سیزدهم برای فراهم کردن بستر ورود بخش خصوصی به عرصه تولید محتوا از جاذبه های گردشگری ایران اشاره میکند و توضیح میدهد: خوشبختانه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور (تبصره ۹، جز یک بند م) برای معرفی هرچه بهتر ظرفیتهای گردشگری است، بند قانونی تصویب شد که می تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تبلیغات حوزه گردشگری فراهم کند.
قانون بودجه ۱۴۰۱: «هزینهکرد اشخاص حقوقی در خصوص تولید و انتشار محتوای فرهنگی و آموزشی و معرفی ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران به زبانهای خارجی باهماهنگی وتایید وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به صورت صد در صد به عننوان هزینه قابل قبول مالیاتی قلمداد میشود»
صنایع بزرگ به نهضت معرفی ایران بپیوندند
شالبافیان در ویدئوی که در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده از همه فعالان حوزه گردشگری درخواست کرده تا صاحبان کسبوکارها و صنایع به ویژه شرکتهای بزرگ را ترغیب و تشویق کنند به نهضت و پویش معرفی ایران بپیوندند، همچنین از شرکت های تولید و انتشار محتوا به ویژه شرکتهای دانش بنیان دعوت میکنم تا ظرفیت های خود در این زمینه را به اشتراک بگذارند.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی میگوید: حال که طی کوششی مستمر این بند قانونی در بودجه ۱۴۰۱ آمده، فرصتی مناسب در پاسخدهی به این نیاز مهم برای معرفی جاذبه های ایران شکل گرفته و امیدوارم بر مبنای این پشتوانه قانونی بتوانیم با عزم و کوششی ملی گامی ماندگار در راستای معرفی ایران عزیزمان به جهانیان برداریم.
نظر شما