۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 84729588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراکسیون بدر: مخالف بازگشت داعشی‌های سیاسی به عراق هستیم

تهران-ایرنا- رئیس فراکسیون بدر عراق بر مخالفت این مجموعه با بازگشت داعشی‌های سیاسی که زمینه را برای ورود تروریست‌های داعشی به عراق فراهم کردند، تأکید کرد.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا، «مهدی تقی الامرلی» رئیس فراکسیون بدر در پارلمان عراق در بیانیه‌ای ضمن مخالفت با بازگشت داعش‌های سیاسی که زمینه را برای ورود گروه های تروریستی داعش به عراق فراهم کردند، از قوه قضائیه این کشور خواست تا آنها را عفو نکند و شدیدترین مجازات‌ها را علیه آنها در نظر بگیرد.    

آمرلی افزود: ما با شدیدترین لحن، بازگشت داعش سیاسی به عراق از دریچه فتنه و شعارهای فرقه‌ای بعثی‌ها و عناصر القاعده که راه را برای ورود تروریسم و ‌تکفیر داعش به کشور هموار کرد، محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: «بنابراین ما بازگشت این افراد را به کشوری که بهترین دوران خود را صرف جنگ و خونریزی و در عین حال پاکسازی آنچه که فتنه‌انگیزان قبل از فرار به هتل‌های (کشورهای عرب حاشیه) خلیج فارس بر جای گذاشته‌اند، نخواهیم پذیرفت».

در پایان این بیانیه آمده است: «ما خواستار عدم عفو و بخشش این گروه جنایتکار گمراه هستیم و بر لزوم تعقیب قضایی و اعمال اشد مجازات‌ها برای آنها تأکید داریم».

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ پس از حدود سه و نیم سال درگیری با گروه تروریستی داعش که حدود یک سوم این کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد، اما عناصر باقی مانده‌ داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha