۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 84729444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات آبخیزداری در چاشتخوران سمنان به حجم یکهزار مترمکعب آغاز شد

سمنان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح آبخیزداری حوزه آبخیز چاشتخوران این شهرستان از محل اعتبارات ملی به حجم یکهزار و ۱۳۲ مترمکعب آغاز شد.

به گزارش ایرنا، معصومه منظمی روز یکشنبه به رسانه ها گفت: طرح های آبخیزداری بر اساس مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز چاشتخوران شهرستان سمنان برنامه ریزی می شود و این طرح نیز در ادامه تکمیل عملیات آبخیزداری سالهای ۹۷ و۹۸ تعریف شد.

وی بیان کرد که پس از اجرای این طرح می توان گفت عملیات آبخیزداری اجرا شده در این سالها در حوزه پوشش خوبی داشته است و می تواند در مدیریت منابع آب و کنترل سیل نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: تا کنون بیش از ۱۰ هزار متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه چاشتخوران اجرا شد و این طرح نیز در ادامه عملیات آبخیزداری سالهای گذشته با حجم ۱۱۳۲ متر مکعب و با احداث ۴ بند سنگ و ملات با اعتبار بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۰ در حال اجرا است.

منظمی، یکی از ویژگیهای بارز این عملیات را پیشگیری مهار سیل ، بهره برداری از سیلاب ، تغذیه آبخوانها و مقابله با پیامدهای خشکسالی در راستای حفظ تعادل اکولوژیک دانست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان، بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر دستگاه های ذی ربط و مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha