دیدار با تبار ایثار | جانباز قطع‌نخاعی: از کوچکترین اتفاقات مثبت لذت می‌برم + فیلم

تهران- ایرنا- یکی از جانبازان قطع نخاعی هشت سال دفاع مقدس، غصه خوردن برای دنیا را غیرمعقول دانست و گفت: من دائما از کوچکترین اتفاقات مثبت لذت می‌برم، مثلا از اینکه یک نوزاد دستش را باز کند تا به آغوش من بیاید خوشحال می‌شوم.

مهدی زمانی یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس است که در درگیری های مرزی منطقه حاج عمران عراق بر اثر ترکش خمپاره از ناحیه نخاع مجروح و قطع نخاع شده و برای درمان در بیمارستان امام خمینی (ره) به سر می برد.

این ایثارگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص خاطرات خود در جبهه گفت: ذهنم درگیر گذشته نیست و اتفاقات را در ذهن خود نگه نمی دارم به همین دلیل خاطره زیادی از جنگ ندارم، خاطرات همان ایثار رزمندگان است که بسیاری گفته اند و از طریق تلویزیون پخش می شود. 

این جانباز دفاع مقدس که بعد از دوران نقاهت زندگی عادی خود را ادامه داد و در مقطع کارشناسی رشته حقوق به ادامه تحصیل پرداخت، در خصوص شغل خود نیز با بیان اینکه در رشته‌های ورزشی مختلف کار کرده ام، توضیح داد: تا چند ماه قبل عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه بودم و دائم در مسابقات جام جهانی و آسیایی پارالمپیک شرکت می کردم اما اکنون به دلایلی دیگر در تیم نیستم و به دوستانم تیراندازی با تپانچه را آموزش می دهم.

گزارش مستندگونه ایرنا از آسایشگاه امام خمینی ویژه جانبازان قطع نخاعی

زمانی، در پاسخ به این پرسش که چه آرزویی دارید و چه چیزی شما را خوشحال می کند اذعان داشت: من دائما از کوچکترین اتفاقات مثبت لذت می برم، نظیر اینکه یک نوزاد دستش را باز می‌کند تا به آغوش من بیاید خوشحال می شوم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث شده روحیه خوبی داشته باشید نیز گفت: دلایل مختلفی دارد و به اعتقادات آدم برمی گردد. اگر کل هستی را این دنیا نبینیم و نگاه خود را وسیع کنیم، می فهمیم در این دنیا مسافر هستیم و جایگاه ما جای دیگری است و غصه خیلی چیزها را نمی خوریم، سعی می کنم با این نگاه روحیه خود را حفظ کنم.

توصیه به جوانان

این جانباز دفاع مقدس به جوانان توصیه کرد: با در نظر گرفتن خدا، عرف و شریعت هر طور دوست دارند زندگی کنند و قدر جوانی را بدانند چراکه دوران جوانی زود می‌گذرد اگر به فکر آینده باشند، با تعقل در برخی کارها دوران جوانی را خوب سپری و یک توشه برای دوران کهن سالی خود جمع می کنند و بعدها احساس پشیمانی نمی کنند.

زمانی افزود: بهترین کار برای جوانان تهذیب نفس یعنی کار بر روی مسائل اعتقادی، آموزش مسائل شرعی، تحصیل و ورزش است تا جوانی و سالمندی آنها تضمین شود.

وی در خصوص ثواب پرستاری از جانبازان قطع نخاع نیز گفت: در این زمینه روایات و احادیث داریم، از علامه طباطبایی نقل شده که حاضرم تمام عبادتم را بدهم و ثواب یک شب پرستاری را برای من لحاظ کنند.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه بنده بارها به همیاران و پرستاران گفته ام شما که از جانبازان قطع نخاع پرستاری می کنید اجر ۶۰۰ شهید را می برید، توضیح داد: اگر نیت الهی باشد در آن دنیا افرادی که از جانبازان نگهداری می کنند چه بسا درجات بالاتری نسبت به جانبازان نزد خدا داشته باشند.

زمانی تاکید کرد: همیاری و پرستاری جر مشاغل سخت است که هر کسی از پس آن بر نمی آید و عشق و علاقه می خواهد، نمی توان به عنوان یک شغل عادی به آن نگاه کرد.

وی گفت: با وجود اینکه بیش از ۴۰ سال از انقلاب و ۳۰ سال از جنگ می گذرد، با این امکانات وسیع در کشور، هنوز تعدادی از جانبازان و خانواده شهدا مشکل معیشتی، اقتصادی و فرهنگی دارند و این نشان دهنده کاستی ها و سوء مدیریت است. اگر مسئولان مربوطه وظیفه خود را به درستی انجام دهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha