نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با خانواده یکی از شهیدان حرم مطهر رضوی دیدار کرد

مشهد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با خانواده شهید اصلانی از شهدای رمضان جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله سید احمد علم الهدی، وی در دیدار با خانواده شهید محمد اصلانی، یکی از ۲ روحانی شهید حادثه تروریستی حرم مطهر رضوی با بیان این که خانواده‌های معظم شهدا نیز در اجر همسران مجاهدشان شریک هستند افزود: نبی مکرم اسلام (ص) به‌صراحت تبیین می‌کند که اگر همسران شهدا دنباله‌روی شهیدانشان باشند، بی کم و کاست در اجر آنان سهیم خواهند بود.

وی در این دیدار که خانواده رییس جمهور نیز در آن حضور داشتند ادامه داد: در دوران کنونی که باب شهادت بسته شده و دیگر نائل آمدن به این توفیق نصیب و روزی همه نمی‌شود، شهادتی با این کیفیت روزی خاص شهید اصلانی بود و خداوند متعال برای این روحانی مجاهد مقدر کرده بود تا در اوج مظلومیت و در پیشگاه امام معصوم به شکل روزه دار به شهادت برسد که شبیه‌ترین حالت به شهدای کربلا بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: پس از این که ستاد ساماندهی حاشیه شهر، مناطق پیرامونی مشهدالرضا(ع) را به هشت پهنه تقسیم کرد در رأس هرکدام یک روحانی فاضل، تحصیل‌کرده و مجاهد معین کرد تا به‌صورت شبانه‌روزی عهده‌دار گشایش امور مردم و رفع مشکلات و کاستی‌ها باشند که میان این جمع، برادر شهیدمان حجت الاسلام اصلانی از جمله پرتلاش‌ترین و مخلص‌ترین روحانیون جهادی در استان بود.

علم الهدی فعالیت‌های شهید اصلانی در بخش‌های مختلف جهادی و به خصوص ستاد محرومیت‌زدایی را حائز نتایج چشمگیر و برکات ارزنده دانست و افزود: البته همت و فعالیت مجدانه این روحانی مجاهد به خاطر حضور همسری فداکار و مؤمن در خانه شهید اصلانی بود و لذا بدون شک، همسر و خانواده شهید نیز در اجر ایشان شریک هستند.

در حاشیه این دیدار مقرر شد تا قطعه زمین واقع در بلوار صبای ۲۵ که در مجاورت مسجد صاحب‌الزمان (عج) در این منطقه است و شهید اصلانی تلاش‌های بسیار برای الحاق آن به مسجد داشته، بنا به درخواست خانواده معزز این شهید والامقام و با توصیه آیت‌الله علم‌الهدی به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، به حوزه زیرساختی و فرهنگی این مسجد اضافه شود.

یک تروریست تکفیری روز سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه امسال در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم منور امام رضا(ع) با چاقو به سه روحانی حمله و آنان را به شدت مجروح کرد.

هر سه روحانی که در این حادثه مورد سوء قصد قرار گرفته بودند از فعالان جهادی و فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد بودند.

به دنبال این اقدام تروریستی حجت‌الاسلام محمد اصلانی، که برادر ۲ شهید بود، در همان لحظات اولیه به شهادت رسید و حجج اسلام پاکدامن و دارایی پس از انتقال به بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند که سرانجام حجت الاسلام دارایی نیز عصر هجدهم فروردین بر اثر شدت جراحات و صدمات وارده به شهادت رسید.

آیین تشییع حجت‌الاسلام اصلانی هجدهم فروردین با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسوولان از میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی برگزار شد و پیکر شهید دارایی نیز روز جمعه نوزدهم فروردین در مشهد تشییع شد و پیکر هر ۲ شهید در صحن جمهوری، در کنار شهدای انفجار تروریستی حرم مطهر رضوی در سال ۱۳۷۳ به خاک سپرده شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha