علی یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: پروژه راه ارتباطی کلور- درام یکی از پروژههای سخت و هزینهبر در منطقه جنوب استان است که با تکمیل و بهرهبرداری از آن امکان دسترسی مردم استان اردبیل به استان گیلان با استفاده از یک راه ایمن و عاری از گردنههای برفگیر فراهم خواهد شد.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: هماکنون این پروژه در قالب قطعه یک به طول ۱۷.۵ کیلومتر و قطعه ۲ به طول ۲۴.۵ کیلومتر با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ریاست جمهوری در حال اجرا است.
معاون مهندسی ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از کاهش میزان تصادفات جادهای در این استان خبر داد و گفت: میزان تصادفات در جادههای استان نسبت به میانگین کشوری با توجه به طول راهها در سطح پایینی است اما همچنان سعی بر این است تا با افزایش ایمنی راهها میزان تصادفات و تلفات کاهش یابد.
وی با بیان اینکه با توسعه بزرگراهها و بهسازی محورهای ارتباطی شاهد کاهش تصادفات جادهای در استان خواهیم بود، افزود: سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث می شود و براساس برنامهریزی انجام شده تا پنج سال آینده ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث خواهد شد.
یوسف زاده ادامه داد: ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل آماده بهرهبرداری است که با تامین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای نصب گاردریل و سایر تجهیزات و علایم هشداردهنده، میتوان این بزرگراهها را به بهرهبرداری رساند.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل نیاز است، افزود: امید است در سالهای آینده با تامین تدریجی این منابع، شاهد توسعه بزرگراههای استان باشیم.
دو سوم تونل دوم گردنه حیران حفاری شده است
معاون مهندسی ساخت ادارهکل راهوشهرسازی استان اردبیل درباره احداث تونل دوم حیران افزود: احداث این تونل با پیشرفت خوبی در دست اجرا بوده و تاکنون دو سوم آن حفاری شده است.
به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.
اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیبهای بسیار تندی به زمینهای کمارتفاع اطراف خود شامل کرانههای دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشتهای کمارتفاع استانهای آذربایجانشرقی و زنجان منتهی میشود و به همین لحاظ جادههای این استان اغلب دارای پیچها و شیبهای بسیار تند هستند.
هشت گردنه سختگذر و برفگیر به نامهای حیران، صایین، کجل، نقدوز، الماس، لنگان، قرهآغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارند.
نظر شما