۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۲۵
کد خبر: 84728353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم همدان در طلب باران به نماز ایستادند

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۲۵
کد خبر: 84728353
مردم همدان در طلب باران به نماز ایستادند

همدان- ایرنا- مردم دارالمومنین و روزه دار همدان از گروه‌های مختلف سنی و اقشار گوناگون با حضور در تپه مصلی این شهر نماز باران را به امامت «حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ همدان اقامه کردند.

به گزارش ایرنا، در این آئین که عصر روز جمعه با حضور پرشور عموم مردم همدان برگزار شد، همدانی‌ها دست به دعا از خدای بزرگ خواستند تا با لطف و رحمت خود این دیار را از نعمت باران برخوردار کند.

 حجت الاسلام «سیدحسن فاضلیان» در این آیین مردم را به صرفه جویی و استفاده بهینه آب سفارش کرد و گفت: در شرایط کنونی که با کمبود منابع آبی مواجه هستیم از اسراف آن به طور جدی باید پرهیز کنیم. 

وی با تاکید بر تلاش مردم و مسئولان برای حل مشکلات آب خاطرنشان کرد: در لیالی قدر و نزول قرآن نماز طلب باران را اقامه می کنیم و امیدواریم شاهد نزول بارش رحمت الهی باشیم.

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی‌ همدان با توصیه اکید مردم به تقوا، گناه را یکی از موانع نزول باران دانست و افزود: ما وظیفه داریم با دلی شکسته استغفار کنیم تا خداوند باران رحمتش را بر ما نازل کند.

به گزارش ایرنا کمبود بارش‌های جوی و بروز خشکسالی‌های پی در پی دغدغه و نگرانی مردم و مسئولان را برای آینده کشاورزی و صنایع برانگیخته است و امروز زن و مرد و کهنسال و کودک این دیار با لبیک به دعوت علمای شهر در صفوف به هم پیوسته نماز باران شرکت کردند و در کنار فرزندانشان دست به دعا بلند کردند تا با فرستادن ابرهای باران‏ زا، رحمت‌ خویش را بر سر مردم بگستراند.

نماز باران( استسقاء) از جمله نمازهای مستحبی است که در طلب باران و به هنگام خشکسالی و کم شدن سفره‌های آبی خوانده می شود.

 در روایات آمده کیفیت نماز باران همچون نماز عید قربان و عید فطر است و می‌توان آن را به جماعت و فرادا اقامه کرد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha