۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳:۲۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84727844
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

زلنسکی : اوکراین برای جبران زیان‌های جنگ ماهانه به هفت میلیارد دلار نیاز دارد

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلسنکی رییس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش برای جبران ضررهای اقتصادی جنگ ماهانه به هفت میلیارد دلار نیاز دارد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی از طریق تماس ویدیویی به رهبران صندوق بین المللی پول و بانک جهانی گفت: برآورد قبلی کی یف پنج میلیارد دلار بوده که اکنون ۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.

رییس جمهور اوکراین در ادامه مدعی شد که هدف ارتش روسیه از بین بردن تمام تاسیسات شامل ایستگاه های راه آهن، انبارهای مواد غذایی، نفت، پالایشگاه ها است که می توانند به عنوان پایگاه اقتصادی برای ادامه زندگی به کار گرفته شوند.

درخواست کمک مالی زلسنکی از نهادهای بزرگ اقتصادی جهان برای جبران ضررهای اقتصادی در حالی بیان می شود که جو بایدن به تازگی از آمادگی آمریکا برای ارائه کمک مالی ۵۰۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.

بایدن روز پنجشنبه در کنار اختصاص کمک جدید نظامی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون دلار به دولت اوکراین برای ادامه فعالیت کمک خواهد کرد و توضیح داد: علاوه بر تقویت مقاومت اوکراین در میدان نبرد، ما حمایت خود از مردم اوکراین را نیز به نمایش می گذاریم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه افزود که اختصاص این بسته ۵۰۰ میلیون دلاری، مجموع کمک های اقتصادی آمریکا به اوکراین  را در دو ماه گذشته به یک میلیارد دلار می رساند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha