۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 84727534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه نینوای گلستان: سپاه در توسعه کشور نقش کلیدی داشته است

گرگان- ایرنا- فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در توسعه کشور در بخش های مختلف از جمله افزایش تولیدات بومی و ملی، سدسازی، راهسازی، کشاورزی و محرومیت زدایی نقش کلیدی داشته است.

سردار علی ملک شاهکویی روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دستاوردهای سپاه در توسعه داخلی و رفع عقب ماندگی های کشور در بخش های بسیاری برای جهانیان مشهود بوده و تا کنون هم در قالب قرارگاه خاتم الانبیاء ادامه دارد.

وی افزود: در روزهای آغازین انقلاب سپاه پاسداران به عنوان نیروی مردمی در کنار آنان بوده و در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گسترش سیستم دفاعی و امنیتی با امکانات و تجهیزات بومی نقش ویژه ای داشته که امروز این نهاد در واقع مدل و الگویی برای سایر کشورهای اسلامی منطقه شده است.

وی بیان کرد: ماموریت سپاه پاسداران به عنوان یک نیروی مقاوم دفاع از انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن بوده است و به یقین ایجاد جبهه مقاومت در سایر کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، لبنان و فلسطین از دستاوردهای انقلاب اسلامی و به ویژه سپاه بوده که باعث تضعیف و به خاک مذلت نشاندن اسرائیل شده است.

فرمانده سپاه نینوای گلستان یادآور شد: دوم اردی بهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در سال ۱۳۵۸ در چنین روزی ساختار، سازمان و سازماندهی سپاه توسط شورای انقلاب اسلامی شکل گرفت و سپاه از همان روز اول پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب گام برداشته است.

سردار ملک شاهکویی اضافه کرد: در اوایل پیروزی  انقلاب اسلامی با توجه به اینکه بسیاری از طاغوتیان در دستگاه دفاعی و امنیتی حضور داشتند نیاز به یک پاکسازی و بازسازی بود که این ماموریت براساس نظر حضرت امام خمینی (ره) و شورای انقلاب بر دوش سپاه گذاشته و سپاه هم در بازسازی این عناصر اقدامات ارزشمندی انجام داد.

وی بیان کرد: اقداماتی را که عوامل ضد انقلاب در نوار مرزی و به ویژه در مناطق کردستان انجام می دادند سپاه برای بازسازی و ایجاد امنیت داخلی کشور به مقابله با آن ها پرداخت.

وی اظهارداشت: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با آغاز تهاجم سنگین کشور عراق به جمهوری اسلامی سپاه در کنار مردم با به کارگیری نیروهای بسیجی و مردمی و ایجاد سازمان های رزم نو پا به منظور از بین بردن تهدیداتی که دشمن ایجاد کرده بود با این راهبرد شروع به مقابله و تهاجم عراق و پاکسازی، بازسازی و ایجاد امنیت کرد که البته تاکنون هم به ماموریت خود برای دفاع از جان و مال مردم ادامه می دهد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ برای محافظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل شد و در جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس هم در کنار مردم به دفاع از کشور پرداخت و پس از اتمام این دفاع و باتوجه به نیاز کشور به سازندگی وارد فعالیت های توسعه اقتصادی و افزایش تولید ملی، سرمایه و منابع ایرانی شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha