۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خمین پرداخت شد

۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۳۵
کد خبر: 84727443
۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در خمین پرداخت شد

خمین - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی پارسال در این شهرستان پرداخت شد.

سرهنگ پاسدار سید «علی اکبر حسینی» عصر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران، افزود: تسهیلات اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خمین موجب راه اندازی ۱۰۰ واحد تولیدی و اشتغال خانگی و ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در بخش‌های کشاورزی، تولیدی، دامداری، صنعتی و خیاطی به متقاضیان پرداخت شد.

سرهنگ حسینی یادآور شد: ۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم پایه در زادگاه امام راحل راه اندازی شد و این صندوق ها ۶ تعاونی در خمین ایجاد کردند.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با اشاره به اجرای هشت طرح عمرانی در سال گذشته در این شهرستان تصریح کرد: این طرح ها شامل جابه‌جایی منبع آب، انتقال آب آشامیدنی، مرمت قنوات، آبرسانی از طریق کانال بتنی و ساخت استخر آب می‌شود.

سرهنگ حسینی گفت: ۳۵ میلیارد ریال  برای اجرای طرح های عمرانی پارسال در مناطق روستایی خمین هزینه شد.

وی بیان کرد: ۱۶ واحد مسکن محرومان نیز سال گذشته از سوی بسیج سازندگی خمین با مشارکت بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی این شهرستان ساخته شد. 

فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: ۲۰ سری جهیزیه پارسال از سوی نهاد سپاه به زوج‌های بی‌بضاعت اهدا شد. 

وی افزود: ۲۰ هزار بسته معیشتی سال گذشته بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا در زادگاه امام راحل توزیع شد و ارزش هر بسته معیشتی بین سه میلیون ریال تا هفت میلیون ریال برآورد می‌شود.

سرهنگ حسینی ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز همزمان با ماه مبارک رمضان در خمین توزیع شد.

وی با اشاره به شناسایی ۷۰ نفر دارای سوء تغذیه در خمین در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: به مدت چهار ماه غذای گرم بین این افراد توزیع شد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین ادامه داد: هشت واحد تولید ماسک و ۲ کارگاه دوخت لباس گان بهداشتی در دوران کرونا توسط این نهاد فرهنگی و اجتماعی در خمین راه اندازی شد.

سرهنگ حسینی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ بسیجی در این واحدها، تصریح کرد: توزیع ۳۳ هزار ماسک، راه اندازی ایستگاه ضدعفونی در چهار منطقه شهر، توزیع ۱۸۰ لیتر محلول ضدعفونی و آماده سازی نقاهتگاه ۱۱۰ تختخوابی در سال ۹ دی را از دیگر اقدامات سپاه در دوران شیوع ویروس کرونا در خمین عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: ۲۰۰ نفر از بسیجیان این شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی به منظور شناسایی و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا مشارکت کردند.

وی با اشاره به اجرای طرح محله اسلامی در خمین گفت: این طرح با محوریت مساجد در ۲۰ محله شهرستان کلید خورده است.

فرمانده سپاه ناحیه خمین اظهار داشت: پنج محله حاشیه نشین با حدود ۱۲ هزار نفر جمعیت در شهر خمین شناسایی و برای این محله ها مدیر انتخاب شده است.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: خدمات مشاوره، مددکاری ،روانشناسی، دینی و مذهبی، خانواده امر به معروف ، ترک اعتیاد، محرومیت زدایی و اشتغالزایی در این مناطق از سوی بسیجیان به شهروندان ارائه می شود.

وی ، راه اندازی یک واحد خیاطی و اشتغالزایی برای ۲۲ زن سرپرست خانواده در یکی از این محله های حاشیه شهر خمین را از اقدامات بسیج در راستای محرومیت زدایی بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با اشاره به فعالیت ۱۴۷ گروه جهادی در این شهرستان، گفت: این گروه‌های جهادی پارسال ۷۰۰ نفر روز در مناطق روستایی شهرستان خمین فعالیت جهادی داشتند.

سرهنگ حسینی افزود: ۱۰ تیم پزشکی پارسال به مناطق محروم خمین اعزام شدند و ۵۰ نفر روز خدمات مشاوره ای به کشاورزان از سوی جهاد سازندگی شهرستان ارائه شد.

وی ادامه داد: یکی از گروه های جهادی روستایی خمین با حضور در پل دختر اقدام لازم برای آبرسانی به هشت روستای این شهرستان را انجام داد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین گفت: همچنین ۴۲۰ نفر روز پارسال از آموزشهای مهارتی بسیج سازندگی در حوزه های مختلف بهره مند شدند.

سرهنگ حسینی افزود: ۲۵۰ نفر سال گذشته در قالی اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند.

وی راه اندازی کانون فرهنگی، تفریحی و ورزشی بانوان و بسته اجتماعی با رویکرد تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری را از برنامه های فرهنگی سپاه خمین در سال جاری بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خمین با اشاره به تاکید مقام معظم درباره جهاد تبیین، اظهار داشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید با راهبرد جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب به نسل جوان منتقل شود.

سرهنگ حسینی جهاد تبیین را از مهمترین الزامات در گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: مردمی بودن از الزامات دیگر جهاد تبیین است و باید حماسه‌های هویت‌ساز که مردم در آن نقش اصلی  داشتند برای نسل جدید بازگو شود.

وی خاطرنشان کرد: سپاه خمین در سال جاری به منظور ترویج جهاد تبیین برنامه های متعددی را در سطح شهرستان اجرا می کند.

فرمانده سپاه ناحیه بسیج خمین با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نماد عینی بصیرت، جهاد، مردمداری و مظهر اراده ملی و روحیه استکبارستیزی است .

سرهنگ حسینی تصریح کرد: فعالیت خالصانه بسیج و سپاه در خدمت به مردم به خصوص در مناطق محروم موجب حل بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شد .

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۷ به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha