استاندار آذربایجان شرقی: مدیران رفع مشکلات روستاییان را در اولویت قرار دهند

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از جمله اولویت های مهم مدیریت ارشد استان پیگیری مسایل و معضلات روستاییان در تمامی حوزه های آب، برق، گاز، اشتغال و آموزش است، تاکید کرد: تمامی مدیران کل استان موظف هستند حل معضلات و مشکلات روستاییان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عابدین خرّم روز پنجشنبه در ستاد آبرسانی روستاهای استان با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  برای آبرسانی به روستاهای استان، اظهار کرد: یکی از عوامل مهم حرکت جهادی ، حذف معضلات و مشکلات روستایی است که این قرارگاه نیز با هدف هماهنگی و انسجام بخشی در کارها تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با تشکیل این قرارگاه تمامی دستگاه ها و مجموعه های ستادی برای حل مشکلات موجود در روستاهای استان پای کار آمده اند و با همدلی و همکاری بیشتر تلاش می کنند تا بردن امکانات به روستاها از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

خرّم با تاکید بر اینکه با تامین امکاناتی همچون برق، آب، گاز، اشتغال و ایجاد مراکز آموزشی در روستاها تلاش می شود زندگی پایدار اتفاق افتد، گفت: باید بر اجرای پروژه ها نظارت مستمر شود و هر عاملی که در روند اجرای پروژه ها تاثیر منفی داشته باشد به موقع اعلام شود تا در صورت نیاز برای پیگیری از مرکز کشور آن را احصا کنیم.

وی اظهار کرد: بحث فنی و زمان بندی اجرای آبرسانی به روستاهای استان توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  به جد پیگیری شود و اعتبارات آن نیز با روند پیشرفت پروژه بایستی تزریق شود.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: مطالعات پروژه های آبرسانی باید دقیق و کامل انجام شود و نباید حجم کار باعث کاهش کیفیت کار شود.

وی به ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق در حوزه های محرومیت زدایی در استان تاکید کرد و افزود: یکی از اهداف دولت بحث عدالت است و تمامی دستگاه ها باید در این خصوص همگام با هم حرکت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۲ هزار و ۷۳۴ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ روستا در حوزه آب با مشکل مواجه هستند که ۲۰۰ روستا به صورت سر به سر و ۵۰۰ روستای دیگر با مشکل شدید در آبرسانی مواجه هستند.

خانی افزود: سال گذشته پروژه آبرسانی به ۱۲۱ روستا با بیش از ۱۱ هزار خانوار در شهرستان های کلیبر، خداآفرین، ورزقان و هشترود به قرارگاه امام حسن مجتبی واگذار شد که براساس قرارداد تا تیرماه امسال ۵۰ درصد پروژه بایستی به اتمام برسد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت قرارگاه تلاش می کنیم تعداد روستاهای منعقد شده در قرارداد را به ۵۰۰ روستا افزایش دهیم تا مشکلات آبی سایر روستاها نیز رفع شود.

غفارزاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: موضوع آبرسانی به ۷۰۰ روستای استان در راستای تامین آب از منابع مطمین مطرح است که برای این ۱۲۱ روستا تامین آب از رودخانه ارس، سد آجیلار چای و چاه های هشترود در نظر گرفته شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha