به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ادارهکل راهداری قم، اکبر نوروزپور ضمن اعلام خبر فوق افزود: محور قدیم قم - تهران از محورهای شریانی کشور میباشد که نقشی مهم در ترانزیت کالا دارد و به دلیل ترافیک غالبا چشمگیر انواع کامیون و تریلر، سطح استهلاک جادهای آن در مقایسه با دیگر محورها بالا و نیازمند توجه بیشتری است.
وی با یادآوری این مهم که ارتقا سطح سرویس و همچنین افزایش ضریب ایمنی محور قدیم قم - تهران از اولویتهای عمرانی این ادارهکل است تصریح کرد: طی سالهای گذشته و در قالب طرحهای عمران جادهای، نسبت به تعریض و دوبانده کردن محور در قطعه نخست آن اقدام شده، که به دلیل تحدید منابع اعتباری، ادامه این پروژه به بعد موکول شد.
وی در ادامه به طرح بهسازی این محور اشاره و بیان داشت: به دلیل اضمحلال شدید رویه راه در ۱۱ کیلومتر ابتدایی محور قدیم قم - تهران به اجرای طرح بهسازی از نوع سنگین و در قالب عملیات درزگیری با قیر پلیمری و یک لایه قیری و روکش آسفالت اقدام میشود.
نوروزپور طول مسیر اجرایی طرح را قریب ۱۱ کیلومتر و عرض آن را ده متر عنوان کرد و افزود: محدوده اجرایی طرح بهسازی محور قدیم قم- تهران، از مقابل پاسگاه پلیس راه این محورآغاز و تا کیلومتر ۱۱ باند رفت امتداد دارد.
معاون راهداری قم در خصوص میزان و محل تهیه اعتبارات این طرح مهم عمران جادهای اظهار داشت: بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی این طرح است که از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است.
نوروزپور در رابطه با بازه زمانی طرح نیز گفت: این طرح از ۲۰ اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
وی در پایان ضمن تاکید بر ترافیک چشمگیر محور قدیم قم - تهران و ضرورت رعایت حداکثری مقررات ترافیک جادهای توسط کاربران یادآور شد: به دلیل اجرای طرح درزگیری که موجب ایجاد غبار در سطح راه میشود، ضروری است رانندگانی که از این مسیر آمدوشد میکنند به رعایت جوانب ایمنی، تعامل لازم را با مجریان این طرح داشته باشند.
آزاد راه و جاده قدیم قم - تهران، که به موازات یکدیگر امتداد دارند، نقشی بی بدیل در ارتباط کریدوری نواحی شمال، شمال غرب، غرب، جنوب و جنوب غربی با مرکز کشور دارند./
نظر شما