پیش‌بینی آسمان غبارآلود/ ورود سامانه بارشی جدید به کشور از یکشنبه

تهران- ایرنا- رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: امروز و فردا آسمان نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور غبارآلود خواهد بود و در برخی از مناطق وزش باد شدید موقتی و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «صادق ضیاییان» در مورد آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز برای نوار غربی و بخش‌هایی از مرکز کشور و فردا برای بخش‌هایی از مرکز کشور آسمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شرق خوزستان و شمال و نیمه غربی سمنان رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: فردا (جمعه) نیز برای برخی مناطق استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال و غرب خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، یزد، کرمان و نیمه شمالی فارس رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

ضیاییان با بیان اینکه امروز دریای خزر مواج است، ادامه داد: امروز و فردا دمای هوا در استان اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده به‌تدریج افزایش دما را رخ خواهد داد.

وی در مورد پیش‌بینی شرایط جوی کشور در هفته آینده گفت: از بعدازظهر شنبه آینده در برخی مناطق استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، شرق اصفهان و ارتفاعات سمنان رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت و از بعدازظهر روز یکشنبه هفته پیش‌رو با ورود سامانه بارشی جدید به کشور در برخی مناطق غرب و جنوب غرب و روز دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: روز یکشنبه آینده در بخش‌هایی از مرکز و دوشنبه در جنوب غرب و مرکز کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (جمعه) کمی ابری تا نیمه‌ابری، گاهی به همراه وزش باد شدید خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha