۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84725696
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۹ هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند

۳۱ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84725696
۱۳۹ هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند

مشهد- ایرنا- مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی گفت: ۱۳۹ هزار خادمیار رضوی در کشور فعالیت می‌کنند که حدود ۴۰ درصد از این افراد بانوان هستند.

مهدی رضوی کیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان آیت الله رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی ، برای ثبت نام خادمیاران به منظور خدمت به محرومان و نیازمندان هر شهر و همچنین خدمت در مجموعه‌های مرتبط با آستان قدس رضوی و زائران و مجاوران آن فراخوان داده شد که تعداد زیادی از مردم ثبت نام کردند و در کانونهای خدمت سازماندهی شدند اما هم اینک ثبت نام جدیدی نداریم و به جای آن، طرح یاوران رضوی ایجاد شده است.

وی با بیان این که در طرح یاوران رضوی، جذب افراد به صورت عمومی نیست و هدفمند انجام می‌شود افزود: در این طرح افرادی که تخصص و مهارتی دارند در ۱۹ عرصه می‌توانند انتخاب خدمت کنند و اصل در این طرح خدمت در استان محل سکونت خود یاوران رضوی است و محدودیتی سنی هم ندارد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی اظهار کرد: در استانها برای طرح یاوران رضوی، محدودیت مدرک نداریم، زیرا ممکن است یک نفر مدرک تحصیلی نداشته باشد اما از تجربه و مهارت خاصی در حوزه اشتغال و یک عرصه شغلی برخوردار باشد.

رضوی کیا افزود: اشتغال، کارآفرینی، گروههای جهادی، حوزه بانوان و خانواده، جوانان، مشاوره حقوقی، تربیت بدنی، ایثار و شهادت، قرآن و آموزش قرآنی، تبلیغ و مداحی، شعر و ادب فارسی، محصولات هنری امام رضایی، سلامت، وقف و نذر و کتابخوانی از جمله عرصه هایی است که برای خدمت وجود دارد.

وی اضافه کرد: در همه استانها دبیرخانه های کانونهای خادمیاری فعال است و فعالان طرح یاوران رضوی بعد از ۶ ماه خدمت آزمایشی در استان خود، بر اساس سهمیه استانها برای خادمیاری معرفی می‌شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha