۳۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84724275
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا استان سمنان: شهرستان شاهرود ۲۰۸ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد

شاهرود - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شهرستان شاهرود در مناطق شهری با ۱۵۰ و در روستاها با ۵۸ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی رو به رو است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهری عصر سه‌شنبه در نشست تنش آبی شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری این شهرستان برگزار شد، افزود: شهر شاهرود ۸۹۲ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد و برای حل مشکل کمبود آب این شهرستان راهکارهایی اندیشیده شده است.

وی تامین ۶۰ لیتر بر ثانیه آب از محل حفر سه حلقه چاه را یکی از راهکارهای عبور از تنش آبی در سالجاری برشمرد و ابراز داشت: در صورت نیاز می‌توان ۶۲ لیتر بر ثانیه آب از محل چهار حلقه چاه دیگر سازمان‌ها تامین کرد.

مدیرعامل آبفا استان سمنان یادآور شد: مدیریت مصرف و استفاده از آب غیر آشامیدنی برای فضای سبز از دیگر راهکارهای حل مشکل کم آبی در اوج مصرف است.

طاهری همچنین پیگیری انتقال آب از سد کالپوش را نیز از مسئولان استان و شهرستان خواستار شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اهمیت ویژه حل مشکل تامین آب در شاهرود تصریح کرد: کاهش چشمگیر بارندگی و در نتیجه خشکسالی سبب شده تا بسیاری از منابع آبی دارای دبی کم، خشک یا کم آب‌تر شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه امسال در بیشتر مناطق شهری و روستایی شاهرود میزان تولید و مصرف آب در یک نقطه مساوی قرار دارد، ادامه داد: این در صورتی است که مشکلی در تولید و خط انتقال رخ ندهد و با قطع برق هم رو به رو نشویم، در اوج مصرف نیز شرایط حساس‌تر می‌شود.

طاهری از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به شهر شاهرود خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر رییس جمهور برای آبرسانی از چشمه های قطری اختصاص یافته است.

وی به اعتبارات محرومیت زدایی نیز اشاره کرد و افزود: بیشتر این اعتبارات مربوط به سه شهرستان شرقی استان است و می‌توان طرح‌های محرومیت‌زدایی را برای آبرسانی به روستاها پیگیری کرد.

فرماندار شاهرود هم در این نشست با بیان اینکه امسال محدودیت منابع آبی در شاهرود به نسبت سال‌های قبل بیشتر شده است، گفت: ضروری است با نقش‌آفرینی مناسب دستگاه‌های مختلف و همکاری مردم برای عبور کم تنش از اوج مصرف در فصل گرما برنامه‌ریزی شود.

ابوطالب جلالی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند در صورت نیاز در اوج مصرف چاه‌های آب خود را در اختیار اداره آب و فاضلاب قرار دهند، افزود: استفاده از چهار حلقه چاه بیمارستان امام حسین (ع)، راه آهن، شرکت البرز شرقی و شهرداری در اولویت نخست و تعدادی دیگر از چاه‌ها در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

وی ابراز داشت: با توجه به نگرانی در مورد تأمین آب شهرستان تمامی نامه‌نگاری‌ها و استعلام‌های دستگاه‌ها در این خصوص باید بدون تأخیر و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

فرماندار شاهرود یادآور شد: بخشداران نیز باید به دهیاران تکلیف کنند تا ارائه گزارش انشعاب‌های غیر مجاز به سرعت انجام شود.

 پراکندگی بارش ها و کمبود آب برای حوزه‌های کشاورزی و مصرف خانگی مهم‌ترین دغدغه این شهرستان است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۲۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha